Středa, 21. srpna 2024, 13:24
Rozsáhlá oprava vytížených silnic v Olomouci a okolí bude pokračovat i na přelomu prázdnin a na podzim, v závěru srpna se rozběhne tříměsíční rekonstrukce spojnice krajského města se Šternberkem. Kromě výměny povrchu je v plánu i obnova svodidel či autobusových zálivů na okraji hanácké metropole. Trasu půjde projet v jednom směru, v opačném budou muset řidiči na objížďku přes okolní obce.
Od pondělí 26. srpna se rozběhne přípravná, takzvaná nultá etapa opravy silnice I/46 na okraji Olomouce. Chystaná rekonstrukce vyjde Ředitelství silnic a dálnic na 34 milionů korun a bude se týkat 3,2 kilometru dlouhého úseku. Opravovaná část se rozkládá od křižovatky ulic Pavlovická a U Podjezdu poblíž Lidlu v Pavlovičkách až po konec olomoucké části Týneček. „Položení nového asfaltu až do Týnečku doporučila nezávislá diagnostika, která vždy tvoří podklad pro plánování podobných rekonstrukcí. Odborné hodnocení stavu ulic Pavlovická, Chválkovická a Šternberská potvrdilo přítomnost nežádoucích trhlin, vyjetých kolejí a hloubkové koroze, proto byla navržena jejich letošní oprava,“ konstatoval mluvčí olomouckého pracoviště ŘSD Miroslav Mazal.
Rekonstrukce se dotkne už úvodní fázi provozu autobusů, zatím ale pouze v podobě přemístění zastávek. „V termínu od pondělí 26. srpna do pondělí 9. září včetně budou prováděny v odstavných jízdních pruzích na ulici Chválkovická přípravné práce na realizaci opravy komunikace. V daném termínu bude zastávka Chválkovická, Epava směr Svatý Kopeček, ZOO/Týneček přemístěna cca 30 metrů zpět k přenosnému označníku,“ sdělila mluvčí Dopravního podniku města Olomouce Anna Sýkorová. Obdobná bude podle webu IDSOK situace i pro spoje veřejné linkové dopravy.
Po rušné silnici spojující krajské město se Šternberkem, okolními obcemi a v dalších úsecích také s Opavou či Bruntálem projíždí v této části podle sčítání dopravy až 17 tisíc aut denně. Vytížený úsek výrazněji přiškrtí oprava v další fázi, které se rozběhne po 9. září a potrvá do druhé poloviny listopadu. „Od 26. srpna motoristé projedou obousměrně běžným způsobem po původní komunikaci, budou probíhat drobnější činnosti jako výměny žulových kostek a výškové úpravy obrub, které jsou situované převážně na krajnice. Od 9. září ale začne náročnější etapa frézování nebo sanací,“ říká mluvčí Mazal a dodává: „Bude provedena výměna asfaltu včetně obrub a betonové přídlažby, proběhne také revize žulového dvojřádku a úprava konstrukce autobusových zálivů. Součástí smlouvy je dále pročištění odvodnění, výměna více než čtyřiceti uličních vpustí a instalace nových svodidel včetně obnovy vodorovného značení.“
Směrem ze Šternberku projedou řidiči úsekem rozsáhlé rekonstrukce po určené volné části silnice I/46, naopak výjezd z Olomouce bude obtížnější. Objízdnou trasu podle mluvčího ŘSD zhotovitel ve spolupráci se zástupci příslušných orgánů stanovil přes Bystrovany, Droždín, Samotišky a Tovéř.
Pondělí, 19. srpna 2024, 10:09
Opravy Velkomoravské ulice, které začaly o víkendu, notně zkomplikovaly dopravu v celé Olomouci. Ranní špička znamenala zácpy a zdržení, kolony se tvořily třeba už na dálnici od Prostějova. Zpoždění měly také autobusy MHD. Opravy potrvají do konce...
Už na příjezdu k Olomouci navíc by měla v první fázi komplexní obnovy probíhat ještě i další oprava v navazujícím úseku od Týnečku po Dolany, která ale potrvá podle dokumentace zřejmě pouze jeden týden od 11. do 19. září. V plánu je údržba v podobě výměny vrchní vrstvy vozovky na několika kratších úsecích, kolem kterých budou auta projíždět kyvadlově, provoz budou přes den řídit pracovníci stavby a po pracovní době semafory.
V dopravně exponovaných časech se na Chválkovické ulici v Olomouci často tvoří fronty vozidel, pro období částečné uzavírky apelují zástupci ŘSD na trpělivost a obezřetnost řidičů. „Prosíme o opatrnost a děkujeme za dodržování přechodného dopravního značení,“ podotkl mluvčí Mazal.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Z mého pohledu, zbytečná oprava ještě dobré, nedávno opravované cesty a zastávek, zbytečná a dlouhá komplikace pro tisíce uživatelů. Proč raději neopravit ulici Železniční pořádným, nešizeným materiálem, který vydrží víc než pár let?
Zdroj: