Čtete text rubriky Blogy a komentáře. Jedná se názor autora, který se nemusí shodovat s postojem redakce.
Jarní Flora, to je velké olomoucké téma posledních dní. Autorem hlavní expozice v áčku je renomovaný florista a v ulicích města narážíme na propagační panely doslova na každém kroku. Průšvihem je ovšem tristní stav záhonů v hlavní aleji, kde aktuálně skoro nic nekvete, píše ve své glose Daniel Bradáč z iniciativy Zachraňte Floru Olomouc. Výstava začíná zítra.
Jarní Flora, to je velké olomoucké téma posledních dní. Autorem hlavní expozice v áčku je renomovaný florista, v ulicích města narážíme na propagační panely doslova na každém kroku, musely být docela nákladné, zprávy o podobné propagaci chodí i z jiných měst republiky. Proběhlo dokonce několik tiskovek. Management Flory si od toho slibuje zvýšení zájmu a očekává nebo si spíš přeje účast 60 tisíc návštěvníků. Návštěvnost totiž v předchozích ročnících atakovala dolní hranici 50 tisíc a hrozilo její psychologické prolomení. To samozřejmě přináší obrovské ztráty.
Je marketing účinným nástrojem, jak si zajistit stabilní návštěvnost? A nebudou takto investované prostředky chybět jinde? Budou.
Podívejme se společně do někdejší chlouby každé historické Flory, do Smetanových sadů. Že se zde letos extrémně šetří, pozná každé všímavější oko. Nejrazantnější změnou prošel expoziční záhon před pavilonem H. Moderní záhon vznikl za bývalého ředitele Flory Uhlíře podle Sendlerovy územní studie v nákladu několika stovek tisíc korun. Flora zde s pomocí externích zahradních architektů prezentovala moderní trendy letničkových výsadeb.
Sobota, 19. dubna 2025, 13:13
Jedinečná hlavní expozice, nabitý program a rozmanité zahradnické trhy s více než třemi stovkami prodejců. Olomoucké výstaviště příští týden od čtvrtka do neděle ovládne jarní etapa oblíbené květinové výstavy Flora. Tradiční akci navštěvují...
To všechno letos už neplatí. Prachy šly do marketingu, Sendlerova koncepce do kopru, i investované prostředky, zahradního architekta nahradili zahrádkáři Flory a místo cibulovin od špičkových pěstitelů se to zaplácalo zbytky od oběda. A dopadlo to jako vždy, když se do něčeho pouští Flora sama bez odborného dohledu. Holá místa bez cibulovin, které narychlo zalepili maceškami. Nevypadá to věru dobře.
Dalším průšvihem je tristní stav záhonů v hlavní aleji, kde aktuálně skoro nic nekvete. Zatímco v odborných diskusích se zahradníci a architekti předhánějí, komu se do trvalkových záhonů podařilo nacpat víc jarních cibulovin na metr čtvereční, Flora šla opačným směrem a s cibulovinami šetřila tak, že některé záhony jsou dočista prázdné. Přitom od vzniku našeho spolku upozorňujeme jak Floru, tak politiky, že je třeba myslet na to, že stěžejní akcí výstaviště je právě jarní etapa Flory a její návštěvníci prostě chtějí vidět něco v květu.
Nejen to ohrané áčko, které za čtyři dny spolkne tři miliony z městské kasy. Představte si, kolik by toho v parku kvetlo, kdyby se ty prachy vrazily do zahradního úseku. Naposledy jsme takto apelovali na ředitelku před modernizací záhonů v aleji ze směru od Polské ulice. Výsledkem je, že oproti staré části aleje cibulovin ještě výrazně ubylo. K tomu se ještě některé z těch záhonů ne zcela zapojily. To však odpovědné lidi z Flory ani města zjevně netrápí, protože stačí to áčko, že?
A ještě tečka na závěr. Reprezentační ornamentální záhony před kavárnou jsou skvělou příležitostí pro prezentaci zahradního kumštu. Místo toho přišly na řady macešky. Zřejmě maximum, co Flora zvládne. Pak si ale položme otázku, zda má v Olomouci smysl pořádat květinové výstavy, respektive zda je má provozovat organizace, která k profesionálnímu zahradničení má hodně daleko. Otázka především na politiky, kteří za tento stav mohou zejména.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám