Za nadějným projektem s názvem "Kreativní slovník" stojí Tomáš Bednář a jeho britská přítelkyně Suzannah Gearing. Podle Tomáše se jedná o revoluci mezi slovníky. Zatím jsou se svým projektem teprve v polovině, ale už teď nabízejí slovníky v angličtině, španělštině a němčině.
Od začátku května se snaží nasbírat potřebné prostředky přes kampaň na crowdfundingovém portálu Kickstarter, což je pro české startupy celkem nezvyklé. Úspěch na Kickstarteru by zároveň znamenal i to, že projekt má smysl. Na potřebnou finanční částku se totiž skládají ostatní lidi, které kampaň něčím zaujme.
Kreativní slovník je postaven na faktu, že 80% informací získáváme pomoci zraku. Navíc 70% vědomostí si pamatujeme díky různých souvislostí. Tomáše a Suzannah napadlo vytvořit slovníky, které budou využívat myšlenkové mapy a obrázky. Kniha tak obsahuje několik myšlenkových map, kde každá z nich je zaměřená na konkrétní téma.
Jak vás napadlo vytvořit kreativní slovník?
Na výuku angličtiny se díváme jinak. Snažíme se učit studenty přes jejich oblíbené témata, která je zajímají a vyvolávají v nich přirozený zájem. Každé téma spojíme s výukou určité gramatiky. Potíž je v tom, že slovní zásoba v učebnicích je sice rozdělena do témat, ale v dané lekci není komplexní, proto si musíte často dopomáhat dalšími díly, nebo vlastními materiály. Proto jsme se rozhodli, že si najdeme vlastní řešení - kreativní slovník.
Jakou roli v projektu hrajete vy a jakou vaše přítelkyně?
Moje přítelkyně má na starosti produkt samotný - slovní mapy. Takže tvorbu map a ilustraci obrázků. Já se snažím starat o šíření myšlenky, získání potřebné investice a byznys celkově. V podstatě ale spolu vše konzultujeme.
V čem tkví největší kouzlo Vašeho slovníku? V čem je lepší?
Náš slovník nabízí slovní zásobu v tématických mapách s obrázky, jenž přirozeně zapojuje pravou a levou hemisféru a tudíž je učení více efektivnější, protože vždy se lépe jede, když motor pracuje na 100 % místo 50 %.
Jak daleko jste se svým projektem?
Projekt stále není dokončený. Jsme přibližně v půlce tvorby naší první knihy a stále jsme nezačali programovat, což bude úplně nejdůležitější část celého projektu.
Jsou kreativní slovníky určeny i pro dospělé lidi a starší? Nebo jsou využitelné hlavně ve školách?
MŠMT (Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy), učitelé a vlastně skoro každý nám stále říká, že náš slovník je určený pro děti. My si myslíme, a máme to i otestované, že naše mapy jsou efektivní i u dospělých studentů, či starších osob. Lidský mozek má rád obrázky a logické souvislosti v každém věku. Nyní se snažíme tvořit mapy zaměřené na děti 3-11 let a taky děti s SPU (specifické poruchy učení).
Nyní hledáte potřebné prostředky na Kickstarteru. Pokud uspějete a nasbíráte dostatečný finanční obnos, tak to svědčí o tom, že má váš projekt smysl. Souhlasíte?
Kickstarter je pro nás v tomto momentě něco, co může náš projekt hodně posunout kupředu, nebo jej hodně zpomalit. Projekt má obrovský smysl, jenom je otázkou, jestli lidé dokáží pochopit, co to vše může přinést. Je to něco podobného, jako když Steve Jobs v roce 2007 uvedl na trh iPhone. My vlastně uvádíme na trh iPhone mezi slovníky. Jedná se o revoluci.
Plánujete v budoucnu rozšíření ještě do dalších jazyků?
Plánujeme toho mnohem více.
Kreativní slovník si můžete předobjednat přes Kickstarter a pomoct tak britsko-českému startupu v rozjezdu. Kromě papírových verzí budou nabízet i knihu v elektronické podobě a audioverzi. Více informací se dozvíte na internetových stránkách Kreativního slovníku.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.