Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.
PR článekPondělí, 25. září 2017, 15:00
Optometrista Radek Wagner si otevřel svou vlastní optiku poté, co nasbíral potřebné zkušenosti jako zaměstnanec v optickém řetězci a obchodní zástupce u výrobce kontaktních čoček. Nejprve provozoval tři roky optiku v Olomouci a od roku 2015 k němu můžete zavítat do Prostějova.
Po čase stráveném v optice nahlédl na tento obor i z druhé strany. „Po pěti letech jsem začal pracovat u výrobce čoček, takže jsem měl možnost vidět, jak to vypadá z druhé strany, z pozice dodavatele,“ popsal svoji minulost Radek Wagner.
Jak jste začínal s optometrií? Bylo vaším snem stát se optometristou?
Sen to určitě nebyl (smích). Spíš to byla pojistka. Původně jsem chtěl studovat medicínu, ale o pár míst jsem neprošel přijímačkami. Jako záložní plán jsem měl právě optometrii a řekl jsem si, že tomu dám šanci. Každý rok jsem vyhrožoval, že skončím, ale nakonec jsem úspěšně dostudoval. Pak jsem hned po škole nastoupil do zaměstnání jako optometrista.
Co všechno musí umět optometrista, co je jeho pracovní náplní?
Dle platné legislativy může optometrista lidem měřit dioptrie a z určitého hlediska také může vyšetřit zákazníka a diagnostikovat mu oční vadu, s kterou ho následně pošle k očnímu lékaři. Jak už název napovídá, tak lékař léčí a optometrista měří.
Když má někdo problém se zrakem, tak může přijít za vámi?
Problém se zrakem je hodně obecný pojem. Nicméně když za námi přijde člověk, tak můžeme sloužit jako záchytná stanice. Můžeme diagnostikovat, zda se jedná o dioptrickou vadu, s kterou rádi pomůžeme, nebo můžeme objevit například šedý zákal. Tady ale naše kompetence končí a pošleme člověka k lékaři.
Podle čeho vybíráte brýle do prodejny? Máte už nějaké oblíbené dodavatele?
Brýle vybírám podle svého nejlepšího vkusu (smích). Není v tom žádné kouzlo. Množství výrobců je tak obrovské, že člověk může sáhnout po nějakém lowcostu (levné brýle pozn. redakce), tak i po dražších a kvalitnějších brýlích. Snažím se zavděčit všem zákazníkům, aby si u nás každý vybral.
Čím se snažíte odlišit od ostatních?
Strašně důležitý je servis. Jsou firmy, které mají krásné zboží, ale jejich služby jsou tristní. Nepodvádíme umělými slevami, ale máme rychlý odborný servis. Máme obrovský výběr brýlí jak pro děti, tak pro dospělé. Ten, kdo si u nás nevybere, jenom nechce.
Ovlivňují módní trendy výběr brýlí? Nebo je Čechům jedno, jaké brýle si kupují?
Dalo by se říct, že brýle nejsou nic jiného než móda. Každý zákazník má jiné priority. Někdo to řeší a někdo ne. Názorný příklad můžete vidět na ulici, když se podíváte, kolik lidí chodí v sandálech s ponožkami. Na druhou stranu jsou i lidé, kteří si své brýle vybírají stejně pečlivě jako oblečení. Můžete narazit i na právníky, kteří nosí brýle z drogerie za 150 korun, a to pak ve mně vyvolávají velkou nedůvěru.
Takže když chodíte po ulici, tak lidem kontrolujete brýle?
Přesně tak (smích). To je už nemoc. Mrzí mě, když vidím ženy v brýlích, které jim devastují obličej. Zároveň mě moc těší, když má na sobě něco, co ji krásně doplní a zvýrazní. V tu chvíli je mi úplně jedno, jestli jsou to brýle od nás, nebo ne.
Co je nejdůležitějším faktorem při výběru brýlí?
Hodně lidí považuje za nejdůležitější věc to, kolik to stojí. Což je ale špatně. Na druhou stranu se to dá samozřejmě pochopit. Ne každému můžu prodávat brýle za deset tisíc. Hlavní roli hraje zase servis. Pokud nemám kvalitní věc, ale mám k tomu rychlý a kvalitní servis, který nestojí moc peněz, tak si člověk vždy vybere.
Jak moc je důležitá péče o brýle?
Padesát procent lidí se k brýlím chová nevhodně. Na to, že to je jejich prodloužená ruka, tak to vůbec neřeší. Lidi správně nečistí brýle, nemanipulují s nimi tak, jak by měli. Polovinu servisních věcí děláme zbytečně, protože někdo například sundává brýle pravidelně jednou rukou a poškodí tak obrubu. Nebo čistí brýle lihem, poškrábe si skla a podobně. Ačkoliv dáváme zákazníkům společně se záručním listem i manuál, jak se mají k brýlím chovat.
Před několika lety začal boom bifokálních a multifokálních brýlí. Jaký na to máte názor? A prodávají se pořád tak hodně?
Nenazval bych to jako boom. Každý má své potřeby. Když někdo nosí brýle do dálky, tak v určitém věku už budou potřebovat jinou dioptrickou hodnotu na blízku. V povědomí zákazníků existuje takový stále omílaný mýtus. „Známá mi říkala, že si na to nezvykla.“ Existuje pouze špatné doporučení nebo přílišné očekávání. To je velmi důležité zmínit.
Optiku Wagner najdete v Prostějově na Náměstí Edmunda Husserla v budově, kde předtím bylo Café Trio. Optika si hlavně zakládá na širokém sortimentu a kvalitním servisu. Celkem zde najdete přibližně 2000 brýlových obrub, z toho 150 dětských. Jak říká sám majitel Wagner „Kdo si u nás nevybere, ten si vybrat nechce.“ Nenajdete zde sice slevy, jak tomu bývá zvykem u ostatních optik, ale za to můžete očekávat osobní přístup, rychlý servis, velký výběr a nejlepší ceny v okolí. Více informací o optice naleznete na webových stránkách.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.