Po roce a půl skončila hlavní fáze budování řidiči dlouho vytouženého nadjezdu přes železniční koridor v olomoucké čtvrti Holice. Na frekventované spojnici s páteřní komunikací či centrem města se kvůli průjezdům mnoha vlaků čekalo na přejezdu se závorami i desítky minut. Díky investici Správy železnic ve výši 374 milionů korun vzniklo bezpečné mimoúrovňové křížení, nadjezd se otevře veřejnosti v pátek.
Čtvrtek, 28. listopadu 2024, 19:15
Správa železnic brzy zprovozní na Jesenicku a Šumpersku další železniční tratě, které v září poničily katastrofální záplavy. Vlaky vyjedou na úseky z Hanušovic do Branné, z Jeseníku do Písečné, z Mikulovic do Zlatých Hor či z Lipové-Lázní do...
„Stavba nadjezdu si vyžádala vybudování přeložky na silnici III. třídy v délce 468 metrů. Nový most tvoří ocelobetonová konstrukce. Po ní překonají koridor bezpečně nejen auta, ale díky vyhrazeným pruhům i cyklisté. Nechybí ani chodník pro pěší. Součástí prací byla také přeložka silnice spojující Holickou a Technologickou ulici," přiblížil mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda. Nadjezd prošel minulý týden zatěžovací zkouškou, pomocí které odborníci ověřili statické funkce mostní konstrukce. Na zatížení nadjezdu použili šest čtyřnápravových nákladních automobilů, každý o hmotnosti 32 tun. V okolí nadjezdu ještě probíhají další práce, které už ale nejsou překážkou jeho zprovoznění pro automobilovou dopravu.
Kvůli silnému železničnímu provozu na koridoru mezi Olomoucí a Přerovem byly na původním přejezdu velmi často spouštěny závory, což v této části Olomouce způsobovalo dopravní komplikace. V dopravních špičkách se před přejezdem tvořily dlouhé kolony automobilů. Na novém nadjezdu bude doprava vedena ve dvou jízdních pruzích širokých tři metry, pro cyklisty jsou po stranách vyhrazeny metr široké pruhy. Původní plány počítaly s tím, že nadjezd bude postaven v letech 2019 a 2020, příprava ale nabrala zpoždění.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.