Obyvatelé Olomouce mohou nově hlásit závady a potřebné opravy ve veřejném prostoru přímo Technickým službám. Město k tomu zřídilo speciální webovou stránku.
K ohlášení chybějící dlaždice na chodníku, rozbité pouliční lampy, rozbité lavičky nebo výmolu na silnici mohou obyvatelé nově použít systém Hlášení závad a k tomu uzpůsobený web hlaseni.olomouc.eu.
„Hlášení závad fungovalo na webu technických služeb velmi pružně i v minulosti, ale chtěli jsme, aby tato možnost byla pro občany více viditelná. Proto jsme zřídili zvláštní webové stránky, na kterých mohou Olomoučané objevenou závadu jednoduše zadat do systému a následně i sledovat, jak postupuje její řešení,“ vysvětluje radní Miloš Tichý, který má zavádění systému Hlášení závad na starosti.
Možnost nahlášení závady však umožňuje i mobilní aplikace Moje Olomouc, proto na webových stránkách návštěvníci také naleznou dlažidici odkazující k aplikaci.
„Všichni chceme mít hezké město, ale myslím, že je celkem pochopitelné, že naše technické služby nemohou mít oči úplně všude. Jsem proto moc rád, že máme systém, díky kterému nám i lidé sami mohou pomoci mít větší rozhled a řešit, co je potřeba. To, že se někde objeví nějaká závada, je zcela běžné, to se prostě může stát a stává se to. V té chvíli je ale důležité o ní vědět, aby mohla být co nejrychleji odstraněna. A já věřím, že díky přístupnějšímu systému Hlášení závad se teď problémy k řešení dostanou k povolaným pracovníkům rychleji,“ říká primátor města Mirek Žbánek.
Do systému můžete zadávat objevené závady v kategoriích Odpady a černé skládky, Veřejná zeleň, Osvětlení a semafory, Cesty a chodníky, Úklid a čištění, Zimní údržba, Městský mobiliář či Ostatní.
Aplikace ale neslouží k hlášení události ohrožující život, zdraví a majetek, k hlášení nalezených injekčních stříkaček, konzumace alkoholu nebo drog, k hlášení rušení nočního klidu, ani porušování pravidel silničního provozu.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.