Zahájeno. První bagry na stavbě dálnice z Mohelnice do Starého Města. Hotovo bude v roce 2029

Autoři | Foto Ředitelství silnic a dálnic ČR

První bagry v těchto dnech vjely na stavbu dálnice D35 z Mohelnice na Staré Město. Úsek, který bude stavět soukromá firma v rámci projektu PPP, by měl být hotový v roce 2029. Silničáři tak začali s přípravou celého území, které časem předají vybranému soukromému partnerovi.

"První bagry jsou vidět v budoucí trase dálnice D35 od Mohelnice směrem na Staré Město. Těžká technika na několika místech zajistí skrývku ornice v rámci přípravy území. Burácející stroje doplní jemnější práce plynule navazujícího záchranného archeologického výzkumu," potvrdil Miroslav Mazal z olomoucké pobočky Ředitelství silnic a dálnic ČR.

Pokračování dálnice D35 z Mohelnice směrem do Čech bude alternativou k přetížené D1, dva úseky z Mohelnice do Starého Města a Opatovce včetně tunelů Dětřichov a Maletín bude stát stavět metodou PPP. Soukromí investoři dálnici postaví a budou ji provozovat, stát ji bude splácet a nakonec ji převezme. 

Ministerstvo dopravy na začátku letošního roku zahájilo dialog se čtyřmi kvalifikovanými konsorcii s mezinárodní účastí, které vzešly ze soutěže. Vítěz bude mít na starosti také provoz a údržbu úseku od Litomyšle po Opatovec. Zahájení stavby silničáři plánují v roce 2026.

Kdo postaví D35 z Mohelnice do Starého Města? Stát zahájil dialog s investory, hotovo bude v roce 2029

Ministerstvo dopravy zahájilo soutěžní dialog s mezinárodními investory, kteří mají zájem o stavbu dálnice D35 z Mohelnice do Starého Města a Opatovce v režimu PPP. Více než třicetikilometrový úsek má být hotový v roce 2029 a urychlí dopravu směrem...

V srpnu letošního roku Ředitelství silnic a dálnic pro úsek z Mohelnice do Starého Města dokončilo také výkupy pozemků, stavba a více než kilometr dlouhý tunel vyjdou na 16 miliard bez DPH.

"Výstavba dálnice D35 v úseku Staré Město–Mohelnice umožní převedení dopravy ze silnice I/35 na kapacitně vyhovující komunikaci. Potřebnost a naléhavost stavby vyplývá z dopravní funkce a zatížení stávající silnice I/35 mezi Moravskou Třebovou a Mohelnicí, která je v současné době na hranici únosnosti z hlediska kapacity a bezpečnosti dopravy a obyvatel," uvedlo ŘSD.

Pomocí PPP projektů chce ministerstvo dopravy stavět například také vysokorychlostní tratě z Ostravy přes Přerov a do Brna.

Hodnocení článku

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky Mohelnice, dálnice, stavba, D35, bagr, silnice, dálnice D35, doprava, Ředitelství silnic a dálnic

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.