Ještě letos by měl milovníkům kol začít sloužit nový cyklopodjezd pod železniční tratí mezi Přerovem a místní částí Předmostí. Pro cyklisty je cesta v současné době komplikovaná a nebezpečná. Podjezd a navazující cyklostezka přijdou na 18 milionů korun.
V současné době je už pod železniční tratí hotový cyklopodjezd. Železobetonový tubus má rozměry zhruba 3 krát 3 metry. Cyklistům však začne sloužit až poté, co bude z obou stran dokončena navazující cyklostezka, která spojí přerovskou Velkou Dlážku s předmostskou Hranickou ulicí.
Město Přerov už vypsalo výběrové řízení na dodavatele, který by měl stavbu zahájit letos v červnu. Do konce roku by tak nová stezka mohla sloužit cyklistům.
"V současné době je propojení mezi městem a místní částí pro cyklisty komplikované, o plynulosti ani bezpečnosti nemůže být řeč," uvedla mluvčí přerovského magistrátu Lenka Chalupová. Kolaři musí volit mezi cestou po frekventované silnici a po stezce, která je v jedné části společná pro chodce i cyklisty.
„Nová trasa má být dlouhá 166 metrů a je řešena jako dvoupruhová o celkové šířce 3 metry, povrch je naplánován ze zámkové dlažby. Cyklostezka povede i přes nově zřízený tubus pod železniční tratí,“ popsal radní Přerova pro dopravu Tomáš Navrátil. Vyústění z tubusu bude kvůli vyrovnání výškových rozdílů v železobetonových polorámech a pak už stezka povede po povrchu.
Stavba zahrne také zřízení veřejného osvětlení, novou trasu cyklistům osvětlí LED svítidla. Součástí jsou i terénní úpravy a stezku bude lemovat dvanáct dřevin. Stezky by podle projektantů měla stát 14,5 milionu korun, přesnou cenu určí až výběrové řízení.
Podjezd, který je již dokončený, přijde na 13 milionů korun. Dotace ze Státního fondu dopravní infrastruktury pokryla 85 procent nákladů, takže město Přerov nakonec zaplatí 2 miliony korun.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.