Počasí dnes23 °C, zítra15 °C
Pondělí 6. května 2024  |  Svátek má Radoslav
Bez reklam

Olomoucký krajský úřad zrušil územní rozhodnutí pro přestavbu nádraží v Prostějově

Delší čas připravovaná a několikrát odkládaná rekonstrukce prostějovského hlavního vlakového nádraží řeší komplikace v přípravné fázi. Prostějovský magistrát pro záměr vydal územní rozhodnutí, to ale na základě odvolání zrušil olomoucký krajský úřad. Dokumentace tak musí projít úpravami a novým posouzením.

Olomoucký krajský úřad zrušil verdikt stavebního úřadu v Prostějově, který na projekt loni na jaře vydal územní rozhodnutí a umožnil tak Správě železnic (SŽ) podat žádost o stavební povolení. Proti územnímu rozhodnutí se ale odvolala firma Consort. Její vedení tvrdí, že takto připravená rekonstrukce zhorší dopravní dostupnost průmyslového areálu v sousedství nádraží, ve kterém má svůj provoz společnost Slévárna Anah. Stavební úřad musí žádost SŽ znovu posoudit. Vyplývá to z dokumentů zveřejněných na úřední desce hejtmanství.

Petici proti zařízení pro bývalé vězně na Svatého Kopečku podepsalo přes tisíc lidí. Žádají prověřit registraci

Petici proti vzniku zařízení pro propuštěné vězně na Svatém Kopečku u Olomouce podepsalo přes tisíc lidí. Jeden z obyvatel požádal ministerstvo práce a sociálních věcí, aby prověřilo registraci spolku Druhá míle, který za celým plánem stojí.

Projekt rekonstrukce železniční stanice Prostějov počítá s obnovou kolejiště, vybudováním dvou nástupišť i nahrazením přejezdu ve Vrahovické ulici podjezdem. Součástí stavby bude i rekonstrukce dalšího železničního přechodu a přejezdu v Říční ulici. V jižní části stanice je navržena nová budova depa. Po skončení prací se zvýší rychlost vlaků projíždějících touto stanicí na 110 kilometrů za hodinu. Podle dřívějších propočtů má rekonstrukce nádraží v Prostějově stát zhruba 1,6 miliardy korun. Samotný termín přestavby už se v minulosti několikrát odsouval. Podle Jiřího Rozehnala (ANO), investičního náměstka prostějovského primátora, závisí termín realizace nádraží na zkapacitnění trati v úseku Nezamyslice – Prostějov - Olomouc, ke kterému má dojít v roce 2031. „Bohužel jsem se na jednání dozvěděl, že na posledně jmenovanou akci jsou navázány zbylé dvě, bez zkapacitnění trati nelze začít s rekonstrukcí objektů,“ uvedl loni pro web pvnovinky.cz náměstek Rozehnal.

Firma Consort vedle nádraží vlastní průmyslový areál se slévárenskou a hutní výrobou. „Napadené rozhodnutí o umístění stavby tak má zásadní vliv na sousední pozemky v našem vlastnictví,“ upozornila společnost Consort, podle které by se zcela změnila dostupnost těchto pozemků z nedaleké hlavní silnice a tím i dopravní obslužnost průmyslového areálu.

Podle krajského úřadu bylo územní rozhodnutí prostějovským stavebním úřadem vydáno v rozporu s právními předpisy i veřejným zájmem. V dokumentaci chyběl například verdikt silničního správního úřadu o povolení úpravy a zrušení stávajících připojení sousedních nemovitostí na pozemní komunikaci i jeho odborné vyjádření k podaným námitkám, mezi kterými byly připomínky firmy Consort. Hejtmanství proto stavebnímu úřadu prostějovského magistrátu dokumentaci vrátilo. Odstraněny z ni mají být nedostatky, na které krajský úřad upozornil.

Hodnocení článku je 100 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři | Foto Magistrát města Prostějova

Štítky Investice, rekonstrukce, nádraží, hlavní nádraží, Prostějov, Správa železnic, územní rozhodnutí, Olomoucký kraj

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Olomoucký krajský úřad zrušil územní rozhodnutí pro přestavbu nádraží v Prostějově  |  Zprávy  |  Hanácká Drbna - zprávy z Olomouce a Olomouckého kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.