Vytíženou Přerovskou ulici v Olomouci čeká zřejmě v průběhu letošního roku dopravní omezení kvůli kompletní přestavbě mostku přes Hamerský náhon. Přemostění je ve velmi špatném stavu, před dvěma lety proběhlo jeho statické zajištění a tisíce aut projíždění přes krátký zvýšený úsek vozovky. Rekonstrukce by měla trvat několik měsíců, Ředitelství silnic a dálnic nyní hledá zhotovitele stavby.
Podle odborného posouzení je stav mostu na čtyřpruhové silnici I/55 v olomoucké místní části Holice klasifikován druhým nejhorším stupněm VI – velmi špatný. V závěru roku 2022 došlo k provizorní úpravě stavby. „Bylo provedeno statické zajištění nosné konstrukce, kde se místo asfaltových vrstev, které se odfrézovaly musela vybudovat železobetonová pojížděná deska s náběhovými klíny,“ uvedl před časem mluvčí Olomouckého pracoviště Ředitelství silnic a dálnic Miroslav Mazal.
Provizorium v podobě železobetonového retardéru sníženou rychlostí přejíždí podle sčítání dopravy z roku 2020 každý pracovní den okolo 14 tisíc vozidel, v průběhu letošního roku by se dočasná úprava měla vyměnit společně se starým mostem za zcela nové přemostění. „Jedná se o kompletní rekonstrukci, stávající most bude zdemolován a nahrazen novým objektem. Práce budou probíhat po polovinách za částečné uzavírky,“ popisuje předmět díla databáze veřejných zakázek.
Neděle, 22. prosince 2024, 16:16
Soustava zařízení pro zvýšení bezpečnosti na silnici přes Červenohorské sedlo na pomezí Šumperska a Jesenicka by se mohla instalovat v průběhu roku 2025. Záměr již prochází stavebním řízením, pro technologii bude potřeba umístit nové sloupy a na...
Podle dokumentace a harmonogramu stavby se počítá s trváním 1. etapy při provozu na levé straně mostu s označením 55-002 po dobu 121 dnů, druhá etapa pak má zabrat přibližně 99 dnů. Další součástí stavby jsou i přípravné práce Přestavba krátkého úseku v délce několika desítek metrů si vyžádá i přeložky sítí a například také omezení průtoku Hamerským náhonem, což má také přibližně na osm měsíců přerušit fungování malé soukromé vodní elektrárny.
Ředitelství silnic a dálnic coby správce komunikace a investor stavby bude posuzovat přijaté nabídky od zájemců o provedení zakázky, ty zpravidla posuzuje nejen z hlediska ceny, ale také z pohledu rychlosti provedení díla. „Po vyhodnocení a výběru zhotovitele bude známý termín prací včetně dopravních opatření. Odhadovaná cena demolice a výstavby nového mostu činí přibližně 16,5 milionu korun,“ sdělil mluvčí ŘSD Mazal.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.