Čtvrtek, 13. listopadu 2025, 07:06, aktualizováno 19. listopadu 2025, 12:46
Plné zprůjezdnění dálničního úseku D35 u Olomouce, který dokončí západní obchvat města, je za dveřmi. Součástí stavby je nová mimoúrovňová křižovatka s označením Křelov, která má podobu rozlehlého rondelu a umožní napojení na dálnici od olomoucké části Neředín či obchodní zóny s hypermarketem Globus. Do budoucna je v plánu výstavba dalších silnic, která mají ústit právě do nového kruhového objezdu.
Stavba více než tří kilometrů nové dálnice nazvaná D35 Křelov-Slavonín, 2.etapa je ve své cílové rovince, hlavní část díla má být dokončená do 20.listopadu. Termín Ředitelství silnic a dálnic po dohodě se stavebními firmami posunulo o takřka půl roku dopředu. Další části zakázky se budou dokončovat ještě v průběhu následujících měsíců, což už ale nebude bránit motoristům ve využívání nové liniové stavby.
V provizorním režimu jezdí auta po dálnici, která odvedla dopravu od přetíženého kruhového objezdu u hypermarketu Globusu, už od léta. Pro dokončení nového úseku bylo nutné uzavřít přivaděč I/35 právě od známého rondelu u Pražské ulice v Olomouci. Od příštího týdne už bude tato trasa opět otevřená, což umožní řidičům jedoucím od olomouckých částí Neředín, Hejčín a dalších pohodlnější nájezd na D35. Při aktuálním řešení musejí projíždět přes značnou část Olomouce k EXITu 267 Slavonín nebo po „staré“ litovelské silnici až k EXITu 253 Unčovice.
Středa, 2. července 2025, 13:22
V závěru července počítá stavební firma a Ředitelství silnic a dálnic s otevřením první části nového úseku D35 Křelov – Slavonín, který odvede tranzitní dopravu z přetíženého rondelu na okraji Olomouce. Celý profil má být v provozu v listopadu....
Nová okružní křižovatka u Křelova s nájezdy a sjezdy pro směr na Mohelnici i na Brno či Ostravu a také právě k Olomouci-Neředínu utvoří EXIT 263 nazvaný Olomouc-západ. Mimoúrovňová křižovatka by v aktuálním počtu komunikací mohla mít jednodušší podobu, byla ale vybudovaná s vizí napojení dalších silnic v budoucnu. „Tvar okružního prstence je navržen tak, aby umožnil výhledové přeložení silnice II/448 do Topolan a připojení zóny Neředín,“ připomíná mluvčí olomouckého pracoviště ŘSD Miroslav Mazal.
Vyznačení výhledově zvažovaných silnic, které by se mohly připojit do mimoúrovňové křižovatky Křelov. Zdroj: ŘSDNaproti ramene přivádějícího provoz od obchodní zóny by tak mohlo v budoucnu ústit připojení krajské silnice II. třídy do olomoucké části Topolany. Kdy by se tato komunikace mohla realizovat, ale zatím není jasné. „Ze strany Olomouckého kraje není předmětná stavba zahrnuta ve střednědobém plánu. Rovněž není zahrnuta ani projektová příprava stavby,“ sdělila k plánům na následující tříleté období mluvčí hejtmanství Eva Knajblová.
„Přesto jde o záměr, který se v krajských materiálech dlouhodobě objevuje a má svůj význam pro dopravní obsluhu území. Za město platí, že jsme připraveni s krajem jednat o případném zařazení této investice do jejich plánu, pokud to bude z hlediska rozvoje území a dopravních vazeb dávat smysl,“ doplnil náměstek olomouckého primátora pro rozvoj a strategie Tomáš Pejpek (ProOlomouc a Piráti).
Olomoucký kraj v posledních letech pracuje na přípravě sousedního úseku silnice II/448, takzvaného Severního spoje, který má nově vzniknout mezi olomouckou částí Řepčín a právě okružní křižovatkou u Pražské ulice, kam by se měla nová trasa napojit jako páté rameno.
Středa, 7. května 2025, 16:45
Olomoucký kraj pokračuje s přípravou nové silnice, která povede z vytíženého kruhového objezdu u hypermarketu Globus v Olomouci do městské části Řepčín. Část chystaného záměru prochází stavebním řízením, nadále pokračují procesy majetkoprávní...
Do nového rondelu pod dálnicí D35 by se mohla podle ŘSD připojit také další část Neředína prostřednictvím místní komunikace od třídy Míru. Silnice by vedla z oblasti poblíž neředínského letiště. Také tato vize ale v současnosti rovněž nesměřuje k realizaci. Podle Miloslava Tichého (ANO), investičního náměstka olomouckého primátora, zatím nemá příslušný odbor pro tuto akci k dispozici projektovou přípravu. „S vedením této komunikace se zatím počítá pouze v územním plánu. Jde tedy o dlouhodobou rozvojovou rezervu, nikoli o projekt, který by byl ve fázi přípravy. Město zatím nezadalo žádnou studii ani projektovou dokumentaci a ani Kancelář architekta města k tomuto záměru dosud nemá samostatný zpracovaný podklad,“ osvětlil náměstek Pejpek a dodal: „ŘSD v rámci stavby D35 pouze připravilo prostorové a technické podmínky pro případné budoucí napojení městské komunikace. To znamená, že dálnice je na možné připojení připravena, ale samotná městská investice je teprve tématem pro budoucí rozhodování města.“
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám
Pane nemáte pravdu, převážně se tam pěstuje obili a kukuřice a to hlavně pro lidi a ne pro bioplynku! Máte špatné informace a ten kruh je zbytečně obrovský a navíc velká nevýhoda,že se od Globusu do Litovle nedostanete přímo a proto většina bude jezdit po staré a zatiží Křelov a Břuchotín!
Křelováci požadují nájezd rovnou za humny, ale sami při tom o 30 let dopravní řešení zpozdili, tím, že se musela dálnice od Křelova odsunout. A nyní by jim vyhovovalo, aby to měli bez zajížděk které musela dělat kvůli nim 30 let celá republika.
na té orné půdě se pěstuje silážní kukuřice a řepka v obrovském množství, které se následně spaluje. Pokud tam nenecháte prales, tak zemědělskou činností půdu i život na ní likvidujete. A jak byste si dopravu v tomto století představoval , pokud by se neměly stavět dálnice? Železnice nedokážou zajistit odpovídající logistické toky a bez odpovídající silniční infrastruktury odsoudíte region k chudobě a odeberete mu možnost rozvoje