O vybudování cyklopodjezdu pod železniční tratí v Předmostí usiluje město Přerov už od roku 2012. Stát se má součástí cyklostezky Velká Dlážka – Hranická. Správa železniční dopravní cesty, která v těchto místech připravuje rekonstrukci železniční tratě, zařadila záměr Přerova do projektové dokumentace – ovšem bez finančního krytí, které by mělo zůstat na bedrech města. Radní města souhlasili, že na vybudování cyklopodjezdu uvolní 13 milionů 342 tisíc korun, záměr ale ještě projde koncem února hlasováním zastupitelů.
Podle zástupců města je teď jedinečná příležitost, která se nebude opakovat. „Pokud totiž nedojde k vybudování tohoto nového propojení v rámci aktuálně připravované stavby Správy železniční dopravní cesty, tak se už investice v nejbližších sto letech neprovede,“ konstatovala náměstkyně přerovského primátora Hana Mazochová. Jak dále upřesnila, podjezd pro cyklisty totiž nelze provést protláčenou metodou, ale pouze odkopáním – tudíž zásahem do stávajících kolejí. Tuto investici jde tedy realizovat jen v době, kdy dochází k celkové rekonstrukci tratě.
„Na železnici kvůli stavbě budou muset být výluky, které by řešila v rámci rozsáhlé stavby železniční infrastruktury Správa železniční dopravní cesty,“ doplnil Pavel Gala z přerovského magistrátu, který zároveň řekl, že město Přerov požádá do 12. března Státní fond dopravní infrastruktury o příspěvek na pokrytí 85 procent uznatelných nákladů na vybudování plánovaného cyklopodjezdu.