Další jednání ohledně přímého propojení ulic Václavkova a Na trati připravuje primátor Olomouce Mirek Žbánek. Jak informoval radu města, reálnou variantou, která je nadále ve hře, je podchod pod železniční tratí. Primátor se chystá vyjednávat se zástupci majitele železniční trati i se Státním fondem dopravní infrastruktury.
Vedení města Olomouce připravuje další jednání o přímém propojení ulic Václavkova a Na trati. Primátor Olomouce Mirek Žbánek informoval radu města o tom, že reálnou variantou, která je nadále ve hře, je podchod pod železniční tratí. Primátor plánuje vyjednávání se zástupci majitele železniční trati i se Státním fondem dopravní infrastruktury.
„Plně rozumím přání obyvatel této lokality, že přímé spojení obou ulic je pro ně důležité a výhodné. Současně ale musím brát v potaz i stanovisko Správy železniční dopravní cesty, které uvedená železniční trať patří. Proto se snažíme prosadit řešení, dobré pro občany a akceptovatelné pro SŽDC,“ pověděl primátor Mirek Žbánek.
Vybudování nové lávky je podle vedení města nereálné kvůli vysokým nákladům a novým přísnějším normám, které by vyžadovaly například bezbariérovost takové stavby. Přechod přes koleje, který by preferovali místní obyvatelé, což potvrdili i v petici z ledna tohoto roku, je problémem zejména kvůli bezpečnosti provozu na trati.
Vzhledem k tomu, že náklady na úrovňový přechod a podchod jsou podobné, SŽDC městu doporučuje vybudovat podchod. Náklady jsou odhadovány asi na 20 milionů korun. Na stavbu podchodu je navíc reálné získat dotaci ze Státního fondu dopravní infrastruktury. Součástí studie stavby bezbariérového podchodu jsou i parkové úpravy přilehlé lokality včetně umístění herních prvků pro děti.