Cestující budou moci od 1. ledna při jízdě osobními a spěšnými vlaky po Olomouckém kraji dál používat slevové IN Karty Českých drah, se kterými se při prezentaci nového tarifu Integrovaného dopravního systému Olomouckého kraje (IDSOK) původně nepočítalo. Se zástupci Českých drah se na zachování IN Karet v regionálních vlacích objednávaných hejtmanstvím dnes dohodlo vedení kaje. Novinářům to řekl hejtmanův náměstek Jan Zahradníček (ANO).
Cestující si budou moci při jízdě regionálními vlaky podle Zahradníčka vybrat buď tarif ČD nebo IDSOK. Pokud zvolí tarif ČD, tak dále budou mít nárok na slevovou IN Kartu, ale nebudou moci se zakoupenou jízdenkou přestupovat z vlaku na regionální linkové autobusy či dopravní prostředky MHD. Tuto výhodu naopak budou moci využívat cestující s tarifem IDSOK. Ceny jízdného se od Nového roku měnit nebudou.
„Na tomto kroku se pracovalo téměř rok a dnes jsme se dohodli s Českými drahami, že budeme uznávat slevové karty ČD na území Olomouckého kraje ve vlacích, které jsou v závazku Olomouckého kraje," komentoval dohodnuté podmínky hejtman Ladislav Okleštěk (ANO). Podle něj volba ze dvou tarifů zvýší komfort cestování po Olomouckém kraji.
Krajský úřad na svém webu před několika dny zveřejnil informaci, že v regionálních vlacích nebudou od začátku příštího roku uznávány slevy ČD IN25 a IN50. To se nelíbilo cestujícím, kteří do práce či školy jezdí pouze vlakem a nepřestupují na autobusy a vozidla MHD. Chystanou tarifní změnu kritizovala i opoziční Koalice pro Olomoucký kraj.
Podle Oklešťka jednání s ČD o podobě tarifní politiky na území Olomouckého kraje zabrala dlouhou dobu. Protáhla se i kvůli tomu, že ČD podle Zahradníčka nechtěly "odkrýt karty co se týče evidence tržeb" z prodeje jízdenek ve vlacích objednávaných hejtmanstvím. „Probíhala stále jednání s dopravcem ČD o způsobu vykazování tržeb, které vybere v rámci tarifu TR 10, což je jeho vlastní tarif," podotkla ředitelka Koordinátora IDSOK Kateřina Suchánková.
Koordinátor Integrovaného dopravního systému Olomouckého kraje kvůli tomu podle Suchánkové musel zpočátku uvádět, že od Nového roku bude na území Olomouckého kraje platit pouze tarif IDSOK. „Kdybychom se s dopravcem nedomluvili, jak jsme se dnes domluvili, nemohli bychom v souladu s uzavřenými smlouvami jinak, nežli pouze uznávat tarif IDSOK v rámci drážní dopravy," řekla Suchánková.
Veřejnou dopravu v Olomouckém kraji zajišťují čtyři autobusoví dopravci, Dopravní podnik města Olomouce a České dráhy. Organizaci dopravy má na starost společnost Koordinátor Integrovaného dopravního systému Olomouckého kraje. Krajský úřad za dopravní obslužnost ročně zaplatí 1,1 miliardy korun.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.