Ocelová konstrukce nového mostu na Masarykově třídě v Olomouci se dala do pohybu a doplní již instalovanou část nad řekou Moravou. 290 tun vážící kostru mostu posunuje specializovaná firma s využitím hydraulických pístů, po kolejích se bude nasouvat na místo určení asi pět dní.
Podobnou operaci už pracovníci zvládli v minulém roce, když nasunuli přes Moravu první část mostu přezdívaného Rejnok. Po ní už chodí lidé a pozorují pomalý pohyb druhé části mostu. „Až bude konstrukce zhruba v polovině trasy nad řekou, tak se oddělá přední žlutá část takzvaný nos. Ten je tam kvůli samotnému násunu, aby se konstrukce nepřevažovala. Konstrukce se bude posouvat přibližně o deset až dvanáct metrů za den, pokud nebude docházet k nějakým komplikacím například v podobě velmi nepříznivého počasí,“ objasnil tiskový mluvčí Povodí Moravy Petr Chmelař.
„Konstrukce mostu je zpevněná dočasnými vzpěrami a deskami tak, aby bylo možné s mostem manipulovat, na konstrukci jsou přimontována kolečka. S konstrukcí se manipuluje s pomocí hydraulických pístů, těmi se velmi pomalu přesouvá nad řeku. Nasunutí probíhá pouze ve směru kolmo nad řeku, aby se konstrukce dostala mezi levý a pravý břeh, kde se spustí přibližně o metr níže do finální pozice,“ popsal technicky náročnou akci generální ředitel Povodí Moravy Václav Gargulák.
Poté dojde ke kompletaci konstrukce již nad vodou. Nejdříve dělníci osadí bednění a výztuže, následovat bude betonáž, izolace mostovky a římsy, osazování příslušenství, přepojování definitivních inženýrských sítí.
V příštím roce bude rovněž vybudována tramvajová trať na obou polovinách mostu i jeho předpolí v ulici Masarykova. Celý most bude stavebně dokončený během léta příštího roku. Jeho celková délka dosáhne 63,3 m, široký bude 26,3 m. Most povede ve výšce 7,65 m nad dnem řeky. Konstrukce nového mostu i samotné koryto Moravy pod mostem je navrženo tak, aby zajistilo převedení průtoku 380leté vody.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.