Počet tragických dopravních nehod v Olomouckém kraji v letošním roce výrazně převyšuje statistiky z loňska. Na přelomu listopadu a prosince došlo v krátkém rozmezí ke dvěma smrtelným nárazům do stromů u silnice. Expert na bezpečnost silničního provozu Miroslav Charouz však závažnější problém vidí v riskantním chování řidičů.
Dvě nehody během osmi dnů si vyžádaly životy řidičů ve věku 43 a 46 let, kteří jeli sami v autech mezi obcemi na Přerovsku respektive na Prostějovsku. „U jednoho z případů se podle fotografií dá odhadovat, že to mohla být momentální zdravotní indispozice nebo mikrospánek. Stopa šla ve sněhu pozvolna mimo silnici. Kdyby ten člověk nezvládl rychlost, tak by zřejmě jel smykem. Takto to byla asi smůla, které se bohužel nedá zabránit,“ míní krajský koordinátor BESIPu Miroslav Charouz.
Nehody s vážnými následky mají podle Charouze zejména u mladších řidičů jako jednu z příčin také psychotropní látky. „Takový řidič si do poslední chvíle myslí, že má vozidlo pod kontrolou. Snaží se to ukočírovat a nebrzdit, ale pak už to nejde vzít zpět,“ upozorňuje odborník na bezpečnost na silnicích.
Čtvrtek, 2. prosince 2021, 12:51
V Olomouckém kraji ubývá stromořadí u silnic. Stromy přitom mohou cesty chránit od větru, deště a sněhu, přispívají k lepšímu ovzduší a je na ně krásný pohled. Hejtmanství chce proto trend otočit. Často je však proti kvůli bezpečnosti policie, chybí...
Stromy a aleje u silnic v Olomouckém kraji v minulých letech ubývaly, při obnově dřevin u cest by už měly růst v bezpečnější vzdálenosti od krajnice. „Na různých komisích a jednáních to monitorujeme. Stromy se teď vysazují většinou za příkopy a to je správně. Když jsou stromy blíž, tak je to samozřejmě nebezpečnější, ale nevidím v tom takový problém. Horší je výraznépřekračování rychlosti a neúcta k ostatním účastníkům provozu,“ tvrdí Charouz.
Policejní záznamy o dopravních nehodách za prvních jedenáct měsíců roku evidují 36 úmrtí. „To je ve srovnání s uplynulým rokem o 15 usmrcených více,“ přiblížil před časem statistiku tragických událostí Libor Hejtman. Letos nejvážnější nehodou byla srážka u dálničního obchvatu Olomouce, kde o život přišli tři lidé.
„Stromy u silnic nejsou až takový problém, statistiku výrazně zhoršuje hrubá nekázeň řidičů, hodně nehod se stává také ve městě. Na delších úsecích Olomouc – Šternberk nebo Přerov – Olomouc zase řidiči dohánějí čas, předjíždějí za každou cenu na plných čarách… Musí přijít důslednější dozor a celý komplex dalšího řešení těchto problémů,“ dodává Miroslav Charouz z organizace BESIP.
Čtvrtek, 16. prosince 2021, 13:55
Zanesením do příslušných systémů a splněním dalších náležitostí vstoupil začátkem prosince v platnost zákaz nočního parkování dodávek na jednom z olomouckých sídlišť. Porušení nového pravidla v části Neředína řeší strážníci každou noc hned...
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Zatím zde nejsou vloženy žádné komentáře.