Snížení maximální rychlosti na 30 kilometrů v hodině ve vybraných částech Olomouce je aktuálním trendem, který se rozšiřuje také do čtvrti Holice. Cílem je zklidnění dopravy, do zóny budou mít také omezený vjezd nákladní auta. Dalším opatřením je provoz v křižovatkách dle pravidla pravé ruky. Podle Komise městské části ale není jasné, zda je na všech místech tato úprava vhodná.
„Na zklidnění dopravy určitě říkáme ano. Požadavek na to byl od nás asi dva roky, nakonec bude zóna po celé Holici i v místech, kde jsme nepředpokládali, že tam je zpomalení potřeba. Na druhou stranu visí obrovský otazník nad tím, jestli to lidé budou dodržovat a jestli to někdo bude vymáhat,“ okomentoval plánovanou změnu předseda Komise městské části č. 4 Holice František Ryšánek. Přínos ve zklidnění dopravy očekává KMČ například v ulicích Ječmínkova, Slunečná, Staškova nebo Jaselská.
Podle olomouckého magistrátu byl návrh trvalé úpravy provozu na konci února stanoven silničním správním úřadem. „V současné době probíhá poptávkové řízení na realizaci této zóny. Samotnou realizaci dopravního značení v lokalitě předpokládáme v průběhu května,“ přiblížil mluvčí radnice Michal Folta.
Při zavedení zóny třicet dojde v Holici i ke změně předností v jízdě na křižovatkách. Odstraní se značky a řidiči také v této lokalitě budou jezdit podle pravidla pravé ruky.
Pátek, 11. března 2022, 09:06
Nejen pro obyvatele Nové Ulice není obrázek více či méně závažné dopravní nehody na olomoucké křižovatce u vodojemu něčím neobvyklým. Jedno z problematických míst by se letos mělo dočkat bezpečnějšího řešení v podobě světelné signalizace.
Jednou z oblastí, kde si místní nejsou jistí tímto řešením, je Náves Svobody u holického kostela svatého Urbana. Na cestě kolem kostela směrem do města budou muset šoféři ještě výrazněji zpomalit a ohlédnout se dozadu při dávání přednosti vozidlům, která by se mohla z pravé strany připojovat do zatáčky. Dosud vedlejší jednosměrka totiž svírá s hlavní ulicí poměrně ostrý úhel. „Je to takové míň přehledné místo, jsou tam i keře. Odjakživa tam byly značky, a i tak nějak pocitově každý vnímá, že jede po hlavní ulici. Teď tam najednou bude muset dávat přednost. Upozorňovali jsme na to na magistrátu a řekli nám, že v žádném případě změna návrhu nebude. Uvidíme, jak to bude fungovat, možná někdy v budoucnu se to ještě bude řešit,“ uvažuje Ryšánek s tím, že podobná je situace o kousek dál na návsi na poměrně frekventované křižovatce s ulicí Přemysla Oráče.
Odborník na bezpečnost silničního provozu Miroslav Charouz zavedení snížení rychlosti i přednosti pravé ruky vnímá pozitivně. „Tam, kde se odstraní značky, musí zákonitě řidič zpomalit, aby se rozhlížel. V těchto místních částech není kam spěchat. Přibývá dětí na elektrokoloběžkách, cyklistů a chodců. Ne každý chce jezdit nyní za drahý benzín,“ míní Charouz a dodává: „Pokud se Olomouc stane zónou klidné jízdy a dávání přednosti zprava, tak se navíc ušetří obrovské finanční prostředky za dopravní značky.“
Středa, 9. března 2022, 17:20
Od příštího týden se motoristé musí opět připravit na komplikace na dálnici mezi Olomoucí a Brnem. U Vranovic-Kelčic začnou silničáři opravovat most, což si vyžádá střídavě provoz pouze v jednom pruhu a postupnou uzavírku obou sjezdů. Silničáři...
První šest měsíců budou v Holici rozmístěny značky, které řidiče upozorní na změnu v dopravní situaci. Krajský koordinátor BESIPu Charouz by v šíření informací šel ještě dál. „Je skutečně dobré tyto změny komunikovat i třeba v Olomouckých listech, letáčky do schránek nebo QR kódy třeba na dveřích od obchodu s odkazy na informace na webu. Je potřeba připravit lidi na to, že se to jednoho dne změní. Aby rozhodně nejezdili podle zvyku,“ podotýká dopravní expert.
Kromě řidičů by podle něj měli nejen v Holici zpozornět a dodržovat dopravní nařízení i další účastníci provozu. „Velmi apeluji i na cyklisty, kteří často přednosti zprava nectí. Pořád si myslí, že jim to klapne a že se všude vejdou. To je obrovský omyl. Takových případů jsou desítky denně, že lidé na kole jezdí po křižovatkách, jako by tam byli sami. To mě na nich mrzí. Je to opravdu nebezpečné, cyklista musí dodržovat pravidla úplně stejně jako řidič motorového vozidla,“ zdůrazňuje koordinátor BESIPu Miroslav Charouz.
Středa, 9. března 2022, 08:58
S rekordně vysokými cenami pohonných hmot se potýká také olomoucký dopravní podnik. Autobusy zatím využívají palivo z rezerv, které si společnost vytvořila, brzy ale bude DPMO muset kupovat naftu již za nové ceny. Rozdíl oproti loňsku je přitom až...
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.