Počasí dnes29 °C, zítra22 °C
Sobota 6. července 2024  |  Svátek má Státní svátek - Mistr Jan Hus
Bez reklam

Začala příprava vysokorychlostní trati do Hranic. Správci železnic sní o rychlosti 320 kilometrů

Po vysokorychlostní trati směrem na Ostravu by v budoucnu měly vlaky jezdit rychlostí až 320 kilometrů za hodinu. Správci železnic nyní odstartovali práce na projektu pro dvacetikilometrový úsek mezi Prosenicemi a Hranicemi na Přerovsku. Součástí dokumentace bude také rekonstrukce nádraží v Hranicích.

Plán na stavbu vysokorychlostní trati Moravská brána I z Brna do Ostravy chtějí správci železnic probrat s obcemi v okolí. "S návštěvou obcí jsme začali v předstihu, tedy v době, kdy byl k dispozici pouze základní návrh trati ze studie proveditelnosti. Nyní postupujeme do další fáze, kdy můžeme diskutovat o konkrétních opatřeních na ochranu obyvatel nebo životního prostředí," slibuje ředitel odboru přípravy vysokorychlostních tratí Martin Švehlík.

Moravská brána I je prvním úsekem, na kterém chce Správa železnic při představení trasy využít interaktivní 3D model analogický videohernímu světu. Videa by například měla přesně ilustrovat zasazení železnice do krajiny.

Vybraná firma má nyní za úkol zpracovat mapové podklady prvního úseku mezi Prosenicemi a Hranicemi a technické řešení stavby, vypočítat celkové náklady a připravit projekt rekonstrukce nádraží v Hranicích. Dokumentace má být hotová příští rok.

"Plánovaná vysokorychlostní trať propojí do budoucna Ostravu s Prahou. Jde o klíčový projekt, který naše hejtmanství podporuje," uvedl Michal Zácha (ODS), náměstek hejtmana Olomouckého kraje pro oblast dopravy. Podle něho jde o strategický projekt státu, vlaky by po vysokorychlostní železnici měly jezdit rychlostí až 320 kilometrů za hodinu. 

V Olomouckém kraji železničáři v současné době pracují i na dalším významném projektu, elektrifikaci trati z Olomouce do Šumperka přes Uničov.

Opozice zuří kvůli zkáze v přírodní rezervaci Království. Po kácení zmizelo jeden a půl hektaru vzácného lesa

Olomoucká opozice ostře kritizuje masivní kácení v přírodní rezervaci Království, kde vznikla měsíční krajina. Městské lesy podle ní zvolily nejjednodušší a nejlevnější řešení, které však má zdrcující dopady na životní prostředí. Vznikal zde...

Hodnocení článku je 56 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři | Foto Olomoucký kraj, Správa železnic

Štítky vysokorychlostní trať, 320 kilometrů, projekt, přípravy, Prosenice, Hranice, Správa železnic, železnice, Ostrava, okres Přerov, Správa železniční dopravní cesty, Brno, Olomoucký kraj, Michal Zácha

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

David Král

Rychlost je veličina s měrnou jednotkou kilometr za hodinu. V titulku uvedených 320 kilometrů je vyjádření vzdálenosti.

Pondělí, 11. dubna 2022, 13:53Odpovědět

Práce na projektu vysokorychlostní trati do Hranic odstartovaly. Správci železnic sní o rychlosti 320 kilometrů  |  Doprava  |  Zprávy  |  Hanácká Drbna - zprávy z Olomouce a Olomouckého kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.