Kraj chce kvůli úsporám zrušit některé vlakové spoje. Návrh musí ještě schválit zastupitelstvo

Autoři | Foto Jan Luxík

Se zrušením některých méně vytížených vlakových spojů a finanční úsporou bezmála 30 milionů korun počítá návrh na objednávku železniční dopravy v Olomouckém kraji s platností od prosince letošního roku. Redukci již schválila krajská rada a příští týden ho projedná krajské zastupitelstvo.

Návrh počítá se zrušením méně vytížených vlakových spojů ve všech pěti okresech kraje. Například na Šumpersku a Jesenicku je navrženo zrušení některých ranních vlakových spojů mezi stanicemi Šumperk a Jeseník, na Přerovsku a Olomoucku odpolední vlak jedoucí z Olomouce do stanice Hranice na Moravě či některé spoje mezi Přerovem a Vsetínem. Zrušeny by měly být také některé ranní a večerní vlaky mezi Olomoucí a Moravským Berounem.

Původní návrh počítal s roční úsporou 267 875 takzvaných vlakokilometrů, což by snížilo výdaje na železniční dopravu zhruba o 57,5 milionu korun. S tím však nesouhlasily města a obce, takže konečný materiál počítá s omezením železniční dopravy o 140 668 vlakokilometrů ročně a úsporou 29,2 milionu korun.

Cestující si připlatí. Od června vzroste v Olomouckém kraji jízdné o 15 procent

V Olomouckém kraji od června vzroste cena jízdného ve veřejné linkové dopravě v průměru o 15 procent. Jízdenky na kratší vzdálenosti zdraží o několik korun. Lidé, kteří veřejnou dopravou cestují pravidelně, si za roční kupón připlatí stovky korun...

Dopravci se od loňska musí vyrovnávat s růstem cen pohonných hmot a elektrické energie. Růst nákladů letos umocnilo prudké zdražení pohonných hmot po ruské invazi na Ukrajinu. Hejtmanství proto za dopravní obslužnost kraje musí platit více peněz. Na letošek v krajském rozpočtu vyčlenilo 1,627 miliardy korun, což je zhruba o 165 milionů korun víc, než byla částka schválená na rok 2021.

Od června v Olomouckém kraji vzrostla cena jízdného ve veřejné linkové dopravě v průměru o 15 procent.

Hodnocení článku je 100 %. Ohodnoť článek i Ty!

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky vlakové spoje, rušení, železnice, hejtmanství, zastupitelstvo, Olomoucký kraj, Olomouc, ruská invaze na Ukrajinu, Šumperk, Jeseník, okres Přerov, okres Šumperk, okres Jeseník, Hranice

Komentáře

Martin Vlk

A stále jim to nedochází a nedochází. S každým snížením počtu spojů snižujete i počty cestujících na ostatních spojích a to proto, že tento typ dopravy přestává být pro cestující použitelný. Běžně člověk nechce jet posledním vlakem, to je hlavně pojistka. Cestující také není uhlí, nelze si ho nastřádat a odvézt najednou. Maximální interval, kdy je spoj použitelný je hodina. Cokoliv víc způsobí, že tím budou jezdit jen ti, kterým už fakt nic jiného nezbyde.

Čtvrtek, 23. června 2022, 08:42Odpovědět

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.