Se zrušením některých méně vytížených vlakových spojů a finanční úsporou bezmála 30 milionů korun počítá návrh na objednávku železniční dopravy v Olomouckém kraji s platností od prosince letošního roku. Redukci již schválila krajská rada a příští týden ho projedná krajské zastupitelstvo.
Návrh počítá se zrušením méně vytížených vlakových spojů ve všech pěti okresech kraje. Například na Šumpersku a Jesenicku je navrženo zrušení některých ranních vlakových spojů mezi stanicemi Šumperk a Jeseník, na Přerovsku a Olomoucku odpolední vlak jedoucí z Olomouce do stanice Hranice na Moravě či některé spoje mezi Přerovem a Vsetínem. Zrušeny by měly být také některé ranní a večerní vlaky mezi Olomoucí a Moravským Berounem.
Původní návrh počítal s roční úsporou 267 875 takzvaných vlakokilometrů, což by snížilo výdaje na železniční dopravu zhruba o 57,5 milionu korun. S tím však nesouhlasily města a obce, takže konečný materiál počítá s omezením železniční dopravy o 140 668 vlakokilometrů ročně a úsporou 29,2 milionu korun.
Středa, 25. května 2022, 06:50
V Olomouckém kraji od června vzroste cena jízdného ve veřejné linkové dopravě v průměru o 15 procent. Jízdenky na kratší vzdálenosti zdraží o několik korun. Lidé, kteří veřejnou dopravou cestují pravidelně, si za roční kupón připlatí stovky korun...
Dopravci se od loňska musí vyrovnávat s růstem cen pohonných hmot a elektrické energie. Růst nákladů letos umocnilo prudké zdražení pohonných hmot po ruské invazi na Ukrajinu. Hejtmanství proto za dopravní obslužnost kraje musí platit více peněz. Na letošek v krajském rozpočtu vyčlenilo 1,627 miliardy korun, což je zhruba o 165 milionů korun víc, než byla částka schválená na rok 2021.
Od června v Olomouckém kraji vzrostla cena jízdného ve veřejné linkové dopravě v průměru o 15 procent.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
A stále jim to nedochází a nedochází. S každým snížením počtu spojů snižujete i počty cestujících na ostatních spojích a to proto, že tento typ dopravy přestává být pro cestující použitelný. Běžně člověk nechce jet posledním vlakem, to je hlavně pojistka. Cestující také není uhlí, nelze si ho nastřádat a odvézt najednou. Maximální interval, kdy je spoj použitelný je hodina. Cokoliv víc způsobí, že tím budou jezdit jen ti, kterým už fakt nic jiného nezbyde.