Případ střetu dvou nákladních vlaků v Prosenicích na Přerovsku, který loni v lednu ochromil dopravu na páteřní trati, otevře přerovský okresní soud na začátku září. Jeden ze strojvůdců je obžalovaný z obecného ohrožení z nedbalosti. Vyšlo najevo, že místo školení pilotoval letadlo.
Při nehodě nebyl nikdo zraněn, celková škoda byla 28,5 milionu korun. Provoz na trati se podařilo plně obnovit téměř po třech týdnech, opravit se musela poškozená výhybka v délce 66 metrů. Případ má soud nařízen na 4. září.
Strojvedoucímu, který je podle obžaloby za nehodu zodpovědný, hrozí za přečin obecného ohrožení z nedbalosti trest od dvou do osmi let. Podle závěrečné zprávy Drážní inspekce, o kterou se opírají i závěry vyšetřovatelů, stojí za nehodou nerespektování návěstidla stůj jedním. Svou roli zde hrála podle inspektorů především nezkušenost strojvedoucího, který nesprávně vyhodnotil informace před odjezdem, překročil nejvyšší dovolenou rychlost a před návěstidlem stůj vlak nezastavil. Strojvedoucí, který měl licenci 2,5 měsíce, při jízdě podle nich dospěl k mylnému úsudku.
Středa, 11. ledna 2023, 09:26
Kuriózní příčiny odhalilo vyšetřování Drážní inspekce v případě loňské srážky nákladních vlaků na hlavním železničním koridoru u Prosenic na Přerovsku. Nehodu, při které vznikla škoda takřka 30 milionů korun, způsobil strojvedoucí, který špatně...
Při vyšetřování okolností případu vyšlo také najevo, že strojvůdce absolvoval fakticky jen část jízdního výcviku, který jeho zaměstnavatel dokládal. "V přesně určené době, kdy měl toto praktické školení absolvovat, vykonával funkci pilota dopravního letadla na letišti Václava Havla Praha nebo během mezinárodních letů společnosti Smartwings," uvedla inspekce v závěrečné zprávě.
Železniční nehoda se stala loni 13. ledna, dva souběžně jedoucí vlaky se za stanicí Prosenice srazily v prostoru výhybky ve 22:55. Nehoda na několik týdnů zasáhla do provozu na páteřní trati na Přerovsku. Podle informací Správy železnic vykolejily tři vozy, poškozená byla lokomotiva nákladního vlaku a trakční vedení. Dělníci museli po nehodě na místě opravit nejen trolejové vedení, ale především nahradit v délce 66 metrů výhybku. Provoz na trati se po jedné části kolejí podařilo obnovit zhruba 23 hodin po srážce, plný provoz však až 2. února po náročné opravě tratě. Do té doby tudy jezdily vlaky pouze po jedné koleji a sníženou rychlostí.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.