Počasí dnes6 °C, zítra3 °C
Úterý 26. listopadu 2024  |  Svátek má Artur
Bez reklam

Levnější varianta ušetří stamiliony. Projekt poslední části průtahu Přerovem čeká úprava

Komplexnějšího řešení problematického výjezdu na Horní Moštěnici a dál na Hulín či Zlín by se v následujících letech měl dočkat Přerov. Vytížený úsek v Tovární ulici čeká zkapacitnění, dříve plánované propojení této části města k právě budované dálnici D1 se ale v této fázi stavět nebude. Olomoucký kraj dokončí průtah v úspornějším režimu, zrušením této části záměru ušetří stovky milionů a podle zástupců hejtmanství díky tomu dosáhne na potřebnou dotační podporu.

Původní varianta přestavby dopravního řešení v ulicích Tovární, Durychova a Generála Štefánika s následným pokračováním do Mádrova podjezdu a poté k novému úseku dálnice počítala s náklady až 820 milionů korun. Po revizi nyní zahrnuje pouze rozšíření Tovární ulice a výstavbu okružní křižovatky bez dalšího napojení přes podjezd k dálnici. Díky tomu náklady na tuto dopravní stavbu klesnou na 170 milionů. Úpravu projektu schválilo krajské zastupitelstvo.

Nový areál v Dluhonicích slouží sportovcům i kultuře. Na druhém konci obce kvapí stavba D1

Další významná část kompenzací za výstavbu posledního chybějícího úseku dálnice D1 u přerovské části Dluhonice oficiálně slouží občanům. Slavnostního otevření se dočkal sportovní a kulturní areál v ulici Na trávníčku. Staré hřiště muselo ustoupit...

Hejtmanův náměstek Michal Zácha (ODS) zastupitelům řekl, že projekt počítá s dostavbou posledního kilometru průtahu Přerova, který má po dokončení výrazně zlepšit dopravní situaci ve městě. Původní varianta za 820 milionů by v této podobě nesplňovala podmínky pro čerpání dotace ze Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) a financovat tak velkou investici pouze z vlastních zdrojů není podle Záchy v silách kraje ani přerovské radnice.

Hejtmanství proto po dohodě s Přerovem upravilo projekt. Ten nyní zahrnuje pouze rozšíření Tovární ulice a stavbu pětiramenné okružní křižovatky, přičemž jedno rameno směrem k podjezdu zůstane zaslepeno pro případnou budoucí dostavbu. „Pokud se nezmění podmínky, tak budeme moci čerpat dotaci od SFDI na tuto poslední část průtahu městem,“ zdůvodnil Zácha úpravu projektu. Nyní motoristé na tomto okraji města nedaleko pekárny Racek projíždějí přes provizorní rondel z betonových bloků, který už v desítkách případů poškodili zejména nepozorní řidiči kamionů.

Loni byl v Přerově zprovozněn takzvaný průpich, který je součástí rozsáhlé stavby silničního průtahu městem a zjednodušil dopravu. Se stavbou průtahu začalo Ředitelství silnic a dálnic v roce 2020. Dopravní stavba stála zhruba 189 milionů korun, práce na této části skončily v závěru loňského roku.

Hodnocení článku je 76 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři

Štítky Doprava, investice, stavba, rekonstrukce, silnice, rondel, kruhový objezd, Mádrův podjezd, dálnice D1, Přerov, Olomoucký kraj

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Levnější varianta ušetří stamiliony. Projekt poslední části průtahu Přerovem čeká úprava  |  Doprava  |  Zprávy  |  Hanácká Drbna - zprávy z Olomouce a Olomouckého kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.