Budování více než sedmikilometrového úseku dálnice D55 od Olomouce směrem na Přerov pokračuje, řidiče čeká od října poblíž Velkého Týnce změna vedení dopravy na rušné silnici I/55. Motoristé budou v následujících měsících projíždět po nově vystavěné části mimoúrovňové křižovatky, která v budoucnu bude sloužit jako nájezd na autostrádu.
Pondělí, 19. srpna 2024, 15:08
Desetikilometrový úsek dálnice D1 Říkovice – Přerov má za sebou přibližně polovinu z doby výstavby, která byla smlouvou určena na 39 měsíců, hotovo by mělo být ve druhé polovině března 2026. Ředitelství silnic a dálnic a ministerstvo dopravy jednají...
Poblíž čerpací stanice pohonných hmot na okraji Velkého Týnce poblíž Olomouce probíhají už řadu měsíců různorodé fáze výstavby objektů budoucí dálnice D55 Olomouc – Kokory. Od úterý 1. října je podle dokumentace naplánované zavedení přechodné úpravy provozu, kdy řidiči budou na frekventované spojnici Olomouce a Přerova, silnici I/55, projíždět pozměněnou trasou. Trvání úpravy je schválené do 30. června 2025.
Ve směru od logistických skladů na olomoucké periferii svede dopravní značení auta na druhou polovinu čtyřproudé komunikace, po jejíž části se bude jezdit v režimu 1+1 a pak dále na jedno z ramen nové mimoúrovňové křižovatky. Přes další část křižovatky se pak napojí auta zpět na silnici I. třídy číslo 55. Minou tak dřívější křížení silnice s cestami od Velkého Týnce a Grygova, kde byl před časem také provizorní rondel. Do křižovatky bude podle dokumentace možný také příjezd z Grygovské ulice z Velkého Týnce, trasa bude zřejmě objížďkou pro řidiče směřující z této obce. Další vyhláška o přechodné úpravě provozu totiž stanovuje ve Velkém Týnci na ulici Ke Vsisku úplnou uzavírku, která má podle veřejné vyhlášky proběhnout v období od 1. října 2024 do poloviny listopadu letošního roku. Konkrétní termín dopravního omezení se bude ještě upřesňovat podle dohody mezi zhotovitelskou firmou, obcí a dalšími institucemi.
„Jedná se o standardní postup plánované stavby dálnice D55, kdy je veškerý provoz trasy Olomouc–Přerov převeden na souběžnou komunikaci a vedle bude pokračovat pracovní činnost v souladu se schváleným harmonogramem,“ komentoval mluvčí olomouckého pracoviště Ředitelství silnic a dálnic Miroslav Mazal.
Nová část dálnice D55 bude měřit 7,6 kilometru, výstavba probíhá od loňského jara, náklady dosáhnou částky přibližně dvě miliardy korun. „Stavba D55 probíhá podle předpokladů, konkrétně je tento týden na programu například těžba zářezu, vrstvení násypů, odtěžení nadnásypu, izolace, pokládka příkopových žlabů, pokládka nezpevněných krajnic z recyklátu, montáž svodidel, osazení směrových sloupků, dláždění, asfaltové zálivky, asfaltování či betonáže,“ vyjmenoval mluvčí celou řadu úkonů, které provádějí pracovníci na liniové stavbě v sousedství hanácké metropole.
S dokončením se počítá v průběhu příštího roku, úsek skončí provizorním sjezdem přes odpočívku Majetín, která provoz převede zpět na silnici I/55. Navazující úsek dálnice od Kokor k Přerovu je ve fázi příprav, zahájení výstavby předpokládá ŘSD v roce 2026. Propojení Olomouce a Přerova dálničním tahem by pak mohlo být hotové o tři roky později.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.