Počasí dnes-1 °C, zítra0,2 °C
Středa 22. ledna 2025  |  Svátek má Slavomír
Bez reklam

Vodu z podjezdu v Předmostí odvede kilometr dlouhé podzemní potrubí. Stavět se začne po dokončení D1

Problém se spodní vodou, která se pravidelně objevuje ve frekventovaném podjezdu pod železniční tratí v přerovské části Předmostí, by mělo definitivně vyřešit více než kilometr dlouhé podzemní potrubí. Naposledy se podjezd opravoval loni v listopadu, voda zde řidiče trápí dlouhodobě.

Spodní voda, která proniká do podjezdu v Předmostí, otravuje řidiče dlouhodobě. Zvlášť v zimě to může být velký problém, protože voda může na silnici zamrzat. Dlouhý silniční most na příjezdu do Přerova sice kdysi velmi vytíženému podjezdu ulevil, část řidičů však tímto místem i nadále projíždí přímo do města nebo opačným směrem. 

Naposledy zde opravy probíhaly loni v listopadu, silničáři museli celé místo na dva dny zcela uzavřít, což značně zkomplikovalo dopravu. "Při aktuální uzavírce půjde o provedení takových opatření, aby voda prosakující přes opěrné zdi nevytékala na vozovku a v zimě nenamrzala," popsal to tehdy Miroslav Mazal, mluvčí olomouckého pracoviště Ředitelství silnic a dálnic, které má úsek silnice I. třídy ve správě.

Město Přerov nyní přišlo s definitivním řešením. Spodní vodu by měl z podjezdu odvést výtlak, více než kilometr dlouhé podzemní potrubí, které bude končit v nedalekých rybnících. Podle náměstka primátora Přerova Tomáše Navrátila (ANO) jde o investici v řádech milionů korun. Radnice již požádala o povolení záměru. "Stavět by se ovšem začalo zřejmě až po dokončení dálnice D1 okolo Přerova," upozornil náměstek. Poslední chybějící úsek D1 by měl být hotový letos na konci roku.

Podjezd na okraji Přerova čeká oprava odvodnění, práce na dva dny zavřou silnici I. třídy

Od pátečních ranních hodin by se měla rozběhnout dvoudenní oprava a s ní související úplná uzavírka podjezdu v přerovské části Předmostí. Na krátkém úseku silnice I. třídy na okraji města nechá Ředitelství silnic a dálnic upravit odvodnění, vyšší...

Podzemní potrubí napojené na spodní vody z vrtů bude dlouhé 1,14 kilometru. "Předpokládá se výstavba bezvýkopovou technologií, tedy řízeným vrtáním se signalizačním vodičem. Jelikož se jedná o rovinný terén, byla zvolena metoda výtlaku a čerpadel," uvedla Pavla Tomčíková z oddělení vodního hospodářství a zemědělství na magistrátu v Přerově.

Na napojovacím bodě bude šachta, ve které budou zpětné klapky a šoupata. Výtlak povede po kraji přístupové cesty až k objektu rybářů mezi Hejnické rybníky. Na konci bude lapač lehkých olejů a rozdělovací objekt, který průtok rozdělí do rybníků a do potoka.

Hodnocení článku je 66 %. Ohodnoť článek i Ty!

Foto poskytl Tomáš Navrátil

Štítky podjezd, spodní voda, Předmostí, železnice, trať, dálnice D1, Přerov, podzemní voda, silnice, rybník, Ředitelství silnic a dálnic, Tomáš Navrátil, ANO

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Vodu z podjezdu v Předmostí odvede kilometr dlouhé podzemní potrubí. Stavět se začne po dokončení D1  |  Doprava  |  Zprávy  |  Hanácká Drbna - zprávy z Olomouce a Olomouckého kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.