Počasí dnes5,5 °C, zítra4,8 °C
Středa 29. ledna 2025  |  Svátek má Zdislava
Bez reklam

Budování mostu pro D1 omezí silnici I. třídy u Přerova, auta projedou kyvadlově

I v zimním období pokračuje v intenzivním tempu budování posledního úseku D1 u Přerova, na sobotu je v plánu usazování mostních nosníků poblíž Říkovic. Stavba ovlivní i provoz na sousední silnici I/55, která spojuje Přerov a Hulín či Zlín. Dopravu budou při částečné uzavírce řídit regulovčíci.

Na sobotu 1. února je od 7 do 17 hodin naplánovaná další ze série uzavírek, která souvisí s náročnou výstavbou dálničního mostu nad železničním koridorem a silnicí I. třídy. Stavební objekt s označením 201 se nachází na jednom z konců nového desetikilometrového úseku v sousedství obce Říkovice.

Podle stavbyvedoucího z Inženýrských a dopravních staveb Olomouc Jakuba Vymazala bude v sobotu probíhat montáž prefabrikovaných nosníků mostovky vyrobených ve společnosti Prefa Tovačov. „Ty budou přivezeny na nákladních autech a montovány pomocí jeřábu o nosnosti 500 tun. Samotné nosníky budou o hmotnosti pohybující se od 40 do 60 tun,“ zmínil stavbyvedoucí na webu Přerova.

Početný seznam rozsáhlejších oprav silnic, chodníků, mostů, veřejného osvětlení či zastávek pro letošní rok zveřejnila olomoucká radnice. Krajské město vyčlenilo na údržbu důležité infrastruktury 143 milionů korun. Pro rekonstrukci Rooseveltovy...

Už dříve se musela stavba popasovat i s instalací nosníků nad železnicí, kde technická operace probíhala v nočních hodinách. Podobnou situaci jako se chystá na sobotu již zažili motoristé v listopadu loňského roku, kdy také probíhala instalace částí budoucího mostu. „Tenkrát byla celá záležitost velmi dobře zvládnuta jak ze strany pracovníků stavby, tak i motoristů. Dá se říct, že přerovští řidiči bývají z uzavírek ve městě mrzutí, ale v případě dálnice jsou benevolentnější. Jsou totiž rádi, že stavba jde kupředu,“ komentovala Andrea Študentová z oddělení dopravy přerovského magistrátu.

Investorem stavby za přibližně sedm miliard korun je Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), zhotovitelské společnosti ve spolupráci s ŘSD doporučují motoristům, aby pokud možno namísto omezeného úseku využívali silnice II/436 a III/4348 Přerov-Bochoř-Vlkoš-Říkovice, nebo směr Přerov-Horní Moštěnice-Přestavlky-Říkovice.

I v průběhu ledna působí na liniové stavbě rozdělené do celé řady pracovišť i více než 200 pracovníků každý den, nezastupitelnou roli hraje také těžká technika. Ředitelství silnic a dálnic již po jednání se stavebními firmami avizovalo, že je reálné stihnout dokončit poslední chybějící část páteřní dálnice České republiky v předstihu. Podle smlouvy měla být stavba hotová na jaře 2026, s vyšším úsilím a náklady se termín zřejmě podaří posunout. „Stavební práce probíhají na realizaci posledních 10,1 km dálnice D1 prakticky po celou zimy, abychom mohli úsek předat k užívání řidičům už na konci letošního roku. Termín bude upřesněn v průběhu prvního čtvrtletí letošního roku po uzavření dodatku se zhotovitelem stavby o zkrácení doby výstavby,“ uvedl na sociálních sítích generální ředitel ŘSD Radek Mátl.

Hodnocení článku je 100 %. Ohodnoť článek i Ty!

Foto Město Přerov

Štítky Doprava, stavba, dálnice, D1, dálnice D1, D1 Přerov, investice, uzavírka, uzavírka Přerov, Olomoucký kraj, Ředitelství silnic a dálnic, urychlení stavby D1

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Budování mostu pro D1 omezí silnici I. třídy u Přerova, auta projedou kyvadlově  |  Doprava  |  Zprávy  |  Hanácká Drbna - zprávy z Olomouce a Olomouckého kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.