Počasí dnes-2 °C, zítra-1 °C
Úterý 4. února 2025  |  Svátek má Jarmila
Bez reklam

Vysokorychlostní terminál v Hranicích bude blíž k městu. Radnice požaduje pohodlné spojení s autobusy

Nový terminál na vysokorychlostní trati v Hranicích na Přerovsku se má posunout blíže městu a propojit vlaky a autobusy. Radnice požaduje, aby to šlo suchou nohou. Zástupci Hranic se nyní na první schůzce sešli s představiteli Správy železnic a architekty.

Na první schůzce o novém vlakovém terminálu v Hranicích se sešli zástupci Stavební správy vysokorychlostních tratí ze Správy železnic, vedení města a vedoucí odboru rozvoje a investic, stavebního úřadu, životního prostředí a dopravy. Pomocí telemostu se spojili také přímo s architekty ze švýcarsko-českého konsorcia Nemec Taller Architektur, které vyhrálo architektonicko-urbanistickou soutěž na budovu nádraží.

"Účastníci projednali upřesnění návrhu na nové nádraží v Hranicích. Bylo to zatím předběžné jednání, hlavní připomínka města směřovala k upravení přednádražního prostoru, konkrétně propojení vlakového a autobusového nádraží. Přáním města je, aby vše šlo absolvovat suchou nohou," sdělil mluvčí města Hranice Petr Bakovský.

Nový terminál se má posunout o něco blíže k městu a zároveň propojit vlaky s autobusovým nádražím v jednotný celek. Další jednání budou pokračovat na jaře.

Přípravy první vysokorychlostní trati v Česku pokročily. Železničáři chystají výkupy pozemků na Přerovsku

Přípravy na stavbu vysokorychlostní železnice, kde budou vlaky jezdit rychlostí přes tři sta kilometrů v hodině, pokročily. Správa železnic vypsala veřejnou zakázku na zajištění výkupu pozemků vůbec prvního úseku v Česku z Prosenic na Přerovsku do...

Nové nádraží v Hranicích nahradí dnešní budovu a bude sloužit jako přestupní uzel pro město a okolí. Spojí stávajícího nádraží, terminál pro vysokorychlostní trať a autobusové nádraží. Vznikne tak nástupní bod vysokorychlostní železnice pro část Olomouckého a Moravskoslezského kraje. Do  budoucna by nový terminál měl umožnit jízdu vysokorychlostních vlaků do Valašského Meziříčí, Vsetína a dále na Slovensko.

Přípravy na stavbu vysokorychlostní železnice, kde budou vlaky jezdit rychlostí přes tři sta kilometrů v hodině, jsou nyní ve fázi výkupu pozemků pro vůbec první úsek v Česku z Prosenic na Přerovsku do Ostravy. Stavba 65 kilometrů dlouhého úseku si vyžádá investici 60 až 80 miliard korun, začít má v roce 2026 a zabrat by měla šest let. Trať budou využívat pouze osobní vlaky.

"Majitelům pozemků, které bude nutné kvůli výstavbě VRT vykoupit, jsme již rozeslali dopisy s informacemi o záměru. Jejich součástí je i dotazník, jehož cílem je zjistit vůli vlastníků k prodeji," uvedl ředitel Stavební správy VRT Jakub Bezgier. Příprava projektu VRT v úseku nazvaném Moravská brána je nejdále v zemi, úřady již zahájily posuzování vlivu této stavby na životní prostředí EIA.

Ohodnoť článek

Foto Město hranice, vrtky.cz, Nemec Taller Architektur

Štítky Hranice, terminál, nádraží, požadavky, vysokorychlostní trať, Česko, okres Přerov, Olomoucký kraj, Správa železnic, autobusové nádraží, architekt, doprava

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Vysokorychlostní terminál v Hranicích bude blíž k městu. Radnice požaduje pohodlné spojení s autobusy  |  Doprava  |  Zprávy  |  Hanácká Drbna - zprávy z Olomouce a Olomouckého kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.