Pod dohledem stacionárních radarů by se ještě průběhu letošního roku měli projíždět tisíce řidičů denně na dvojici tras do Litovle na Olomoucku. Město připravuje vybudování první části systému měření rychlosti vozidel, který má zpomalit dopravu a zvýšit bezpečnost.
Podle místostarosty Litovle Lubomíra Brozy (SNK) si radnice nechala vypracovat studii proveditelnosti, jejíž součástí byla i kontrolní měření na několika místech, která vytipovali občané i zástupci města podle svých zkušeností a pocitu ohrožení dopravou. Monitoringem tak prošly hlavní trasy od Uničova, Šternberku, Olomouce i od Mohelnice a dálnice D35 v místní části Nasobůrky.
„Podle statistik jsme pak zvolili dvě nejkrizovější místa, kde je přestupků nejvíce. Jedná se o místní části Tři Dvory a Rozvadovice, pro které jsme požádali na Dopravním inspektorátu Policie ČR o povolení umístění radarů, který tyto lokality schválil. V současné době jsme oslovili administrátora, který nám bude zpracovávat výběrové řízení na dodavatele systému,“ objasnil litovelský místostarosta.
Pátek, 21. února 2025, 08:52
Po mnoha letech příprav by se měla v průběhu dubna rozběhnout výstavba multifunkční sportovní haly v Litovli. Nová stavba vyroste v sousedství sokolovny a gymnázia. Město reaguje na dlouhodobou poptávku po rozšíření kapacit nejen pro sportovní...
Rozvadovice přerušují přibližně v polovině dlouhý rovný úsek od dálnice D35 na trase od Olomouce do Litovle, řada řidičů v obci příliš nezpomaluje, po komunikaci projíždí podle sčítání dopravy z roku 2020 okolo osmi tisíc vozidel denně. Rušný tah II/449 vede na okraji místní části, lidé ale musejí silnici překonávat například při cestě na autobusovou zastávku. V obci Tři Dvory je podle dostupných dat intenzita dopravy asi třikrát nižší, silnice ale prochází středem obce. „Za 24 hodin dochází ve vytipovaných místech k nižším stovkám přestupků překročení rychlosti. Víme, že zavedením opatření klesne počet přestupků o přibližně 90 procent,“ podotýká Lubomír Broza.
Stacionární radary budou úseky uprostřed místních částí kontrolovat v obou směrech. Měření bude podle místostarosty probíhat pod hlavičkou městské policie, automatizované měření pošle data strážníkům, kteří je po zpracování předají správnímu odboru městského úřadu, aby odeslal přestupcům výzvy či pokuty.
Starosta Litovle Viktor Kohout (SNK) dodává, že pro město udělování sankcí za rychlou jízdu není primárně výdělečná činnost. „Stacionární radary nám pomohou ke zvýšení bezpečnosti. Někdo možná řekne, že radnice chce vytřískat peníze. Ale spousta lidí už má navigace, které upozorňují, kde je radar. Řidiči jsou mnohem víc informovaní a dávají si pozor. Měření má efekt na zklidnění dopravy, finančně to není nějaká bomba, musíme zaplatit související náklady,“ upozornil starosta.
Pro řešení potřebné administrativy tak bude Litovel přijímat jednoho nebo dva pracovníky městského úřadu. Po zaběhnutí nové praxe se bude moct systém postupně rozšiřovat na další trasy, které jsou podle statistik rizikové. „Už dokonce i další obce Mikroregionu Litovelsko projevily zájem, jestli bychom pro ně taky nechtěli radarové měření zajišťovat, nicméně my se chceme nejprve věnovat městu. Ideální termín zprovoznění systému by připadal na pololetí tohoto roku, jestli se to podaří, to se teprve ukáže,“ uzavřel litovelský místostarosta Broza.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám