Za částečné uzavírky frekventované silnice začne od pondělí oprava 1,6 kilometru dlouhého úseku průtahu Šternberkem. Rekonstrukci rušné Olomoucké ulice od začátku města až po kruhový objezd bude firma provádět ve dvou etapách do závěru května. Motoristé budou místem stavby projíždět kyvadlově, v plánu jsou ale i úplné uzavírky.
Vytížená silnice I/46 ve Šternberku zajišťuje nejen dopravní dostupnost v rámci města, je také součástí hojně využívané trasy na Opavsko či Bruntálsko a Krnovsko. Podle dat ze sčítání dopravy z roku 2020 místem projíždí až 17 tisíc vozidel denně. Práce na opravě vozovky a dalších prvků se rozběhnou od 17. března a jsou rozdělené do dvou etap.
První úsek je vymezený od křižovatky se silnicí II/444, tedy ulicí Věžní) po okružní křižovatku ulic Olomoucká, Nádražní a Jívavská. Druhá etapa se týká ulice Olomoucká od začátku města Šternberka po křižovatku s ulicí Věžní. Náklady na opravu činí dle smlouvy 17,8 milionu korun. „Částka zahrnuje práce na silnici I/46 v úseku dlouhém zhruba 1,6 kilometru, který pokryjeme rovným asfaltem, usadíme nové obruby a dále se zaměříme na bezpečnostní prvky – svodidla, směrové sloupky. Součástí smlouvy je také revize odvodnění a doplnění dopravního značení včetně úprav okolí frekventované komunikace. Rozsah opravy vychází z nezávislého diagnostického průzkumu, který potvrdil přítomnost nežádoucích jevů ve formě trhlin, hrbolů, koroze a vyjetých kolejí,“ objasnil Miroslav Mazal, mluvčí olomouckého pracoviště Ředitelství silnic a dálnic, které je investorem stavby.
V prvním úseku začne rekonstrukce úplnou uzavírkou, která potrvá do 10. dubna. Do 25. dubna pak budou práce pokračovat za částečné uzavírky, kdy auta budou jezdit po volné části opravovaného úseku. „Silniční správní úřad schválil objízdné trasy vstříc úplným uzavírkám, které umožní nasazení dělníků mimo jiné v době velikonočních a květnových svátků, kdy očekáváme snížení hustoty provozu a předpokládáme co nejmenší omezení dopravního napojení průmyslových areálů i obchodního centra. Varianta zákazu vjezdu přináší také citelnou výhodu provedení kvalitnější opravy v kratším čase,“ komentoval mluvčí ŘSD.
Druhá etapa bude probíhat ve stejném termínu, s úplnou uzavírkou počítá ale pouze 8. až 9. května. V tomto termínu je naplánovaná dlouhá objízdná trasa od okružní křižovatky přes Lužice, Žerotín, Pňovice a Litovel až do Olomouce a případně z druhé strany zpět na začátek Šternberku. „V rámci I. etapy bude veškerá doprava vedena městem po obousměrné objízdné trase po silnicích III/44426 v ulici Nádražní a II/444 v ulici Věžní. Objízdné trasy platí pouze pro termíny úplných uzavírek, během částečných uzavírek zůstane provoz na původní silnici I/46 v režimu jednoho jízdního pruhu pro každý směr, tedy kyvadlově. Během dopravních špiček mohou vznikat kolony, za které se předem omlouváme,“ doplnil Miroslav Mazal.
Oprava měla proběhnout již v loňském roce, termínově ale už vycházela do období s nepříznivým počasím. ŘSD poté rozhodlo o změně termínu a odložení rekonstrukce na jaro.
Snížit intenzitu automobilové dopravy ve Šternberku má chystaný silniční obchvat. Olomoucký krajský úřad už zahájil stavební řízení na jeho stavbu, kterou ŘSD plánuje zahájit v roce 2026. Obchvat má být zprovozněn o dva roky později. Projekt si vyžádá zhruba dvoumiliardovou investici.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.