Prokázali to odborníci z australské University of New South Wales na základě rozsáhlé mezinárodní studie. Povinnost používat cyklistickou přilbu platí nejen ve 14 státech EU28. Skutečně bude v ČR do roku 2020 zavedena plošná povinnost používat cyklopřilby?
Odborníci z australské University of New South Wales prezentovali na zářijové mezinárodní konferenci SAFETY 2016 zjištění učiněná na základě analýzy 43 studií vyšetřujících nehody a pády více než 64 000 cyklistů v jedenácti zemích. Jejich závěry jsou jednoznačné.
Potvrdilo se tak, že cyklistická přilba skutečně významně redukuje riziko poranění hlavy a obličeje. Toto zjištění je o to významnější, že zhruba jedna třetina cyklistů, kteří jsou hospitalizováni z důvodu těžkého zranění, utrpěla právě zranění hlavy či dokonce mozku. „Je ovšem třeba mít na paměti, že cyklistické přilby sice významně zmírňují závažnost zranění utrpěných při nehodě či pádu z kola, ale nejsou prevencí vzniku nehod jako takových. Cyklisté jsou právem považováni za nadprůměrně zranitelné, tomu by měli přizpůsobit i své chování na silnicích,“ varuje Roman Budský z Týmu silniční bezpečnosti.
Povinnost používat v provozu cyklistickou přilbu platí kromě České republiky i v dalších 13 státech EU28:
Povinnost usedat na jízdní kolo s přilbou je v té či oné míře stanovena i v dalších státech světa – například v Austrálii, Kanadě, Japonsku, Jižní Koreji, či ve více než třiceti státech v rámci USA.
V České republice aktuálně platí povinnost používat za jízdy ochrannou přilbu pro cyklisty mladší 18 let. „Ovšem do konce roku 2020 by to mohlo být jinak. Akční program aktuální Národní strategie bezpečnosti silničního provozu totiž Ministerstvu dopravy ukládá do uvedeného roku zavést povinnost používání přileb pro všechny cyklisty bez omezení věku,“ uzavírá Roman Budský.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.