Dnes, 08:22
Zatímco část řidičů vítá novou úpravu dálničního obchvatu D35 u Olomouce, která odvedla dopravu z dlouhodobě přetíženého kruhového objezdu u Globusu, další motoristé se pozastavují nad řešením komunikací u Křelova. Zde se bývalý dálniční EXIT již v létě ocitl mimo trasu nové autostrády a šoféři si zvykají na pozměněné trasy.
Už v polovině prázdnin došlo částečným zprovozněním nového dálničního úseku "D35 Křelov-Slavonín, 2.etapa" k uzavření části silnice I/35, která roky přímo navazovala od kruhového objezdu u obchodní zóny na okraji Olomouce na dálnici D35 od Křelova dále k Litovli a Mohelnici. U dálničního EXITU 261 Křelov ale musejí od léta řidiči sjíždět na souběžnou silnici II. třídy a mimo dálnici pokračovat takzvaně po „staré“ k Litovli k prvnímu plnohodnotnému nájezdu u Unčovic. Obdobná je situace také v opačném směru.
Čtvrtek, 20. listopadu 2025, 13:11
Roky provizorního provozu na západním obchvatu Olomouce jsou u konce, nový úsek dálnice D35 včetně mimoúrovňové křižovatky nazvané Křelov vstupuje do plného provozu. Dopravní značení, které ještě omezuje průjezd některými částmi by mělo zmizet v...
Tento stav zůstává i po včerejším plném zprovoznění nových tří kilometrů dálnice a také EXITu 263 Olomouc-západ, který je určitou náhradou právě za zrušenou přímou trasu od rondelu u Globusu. Řešení bylo zřejmé řadu let dopředu nejen z informačních dokumentů ŘSD. „Nové napojení na dálnici D35 ve směru na Mohelnici z okružní křižovatky u Globusu přes novou mimoúrovňovou křižovatku Křelov je delší jen o 600 metrů. Navíc se výhledově se počítá s přestavbou okružní křižovatky u Globusu, s doplněním pátého ramene ve směru na Řepčín. Z okružní křižovatky u Globusu bude nadále možnost se napojit na silnici II/635, která je souběžná s dálnicí D35,“ prohlásil před časem za Ředitelství silnic a dálnic mluvčí olomouckého pracoviště Miroslav Mazal.

I po otevření nového napojení vyvolává úprava dopravní infrastruktury otázky veřejnosti. „Pořád to nechápu, jak to mohli udělat. Snad by bylo možné udělat napojení i u Křelova, když už tam čtyřproudová silnice vede roky a stavěl se tam i nový most nad dálnicí,“ diví se změně řidič Jiří.
Důležitým hlediskem, které se stalo osudným EXITu u Křelova, jsou pak technické a další normy, které stanovují rozestupy mezi dálničními připojeními. „Dálnice má své parametry a vzdálenosti křižovatek. Myslíme si, že EXIT, který by byl případně u Křelova dostavěn, tak by měl poměrně nízkou zátěž. Nevyhovovala také samotná vzdálenost mezi dalším připojením. Nacházíme se v extravilánu, nejsme ani v těsné blízkosti zastavěného území, kde ty vzdálenosti mohou být menší. Vzdálenost mezi křižovatkami by měla být aspoň čtyři kilometry a zde by to bylo méně, z toho důvodu bylo napojení u Křelova zrušeno. Já jsem přesvědčen, že místní doprava si cestu najde a nemělo by to přinést zvýšenou zátěž pro občany obcí, které leží na staré komunikaci,“ řekl generální ředitel ŘSD Radek Mátl.
V obci Křelov-Břuchotín zatím vnímají citelný nárůst provozu, který se ovšem ještě může zmírnit právě s otevřením nového napojení Olomouc-západ. „Kvitujeme nový úsek, který odlehčí dopravě v Olomouci a předpokládáme, že i naší obci. Ale musím říct, v Křelově i v části Břuchotína panuje zatím enormní nárůst dopravy. Vnímáme, že došlo nedávno u naší obce i k velice tragické nehodě a apelujeme na všechny úřady, které se touto problematikou zabývají, abychom byli schopní neblahým důsledkům v dopravě předcházet,“ komentoval starosta spojených vesnic Křelov-Břuchotín David Šafář.
Pondělí, 10. listopadu 2025, 13:06
Tragická dopravní nehoda u Křelova-Břuchotína otřásla o víkendu nejen Olomouckem, policisté přiblížili okolnosti srážky dvou osobních aut. Do cesty vozidlu Volkswagen se dostal vůz BMW, který řídil dvaadvacetiletý muž. Došlo k čelnímu střetu, jehož...
Zatímco po hlavní trase D35 už se západně od Olomouce jezdí v plném profilu, stavební zakázka ještě pokračuje. Původní čtyřproudová komunikace se bude dostavovat ještě přibližně půl roku, poté se u Břuchotína připojí do silnice II/635. „Tato část by měla být dokončena v květnu příštího roku, uvidíme, jaký bude mít tato úprava efekt. Za obec bychom byli určitě raději, kdyby nám tam zůstalo dálniční připojení. Napojení na nový obchvat je pro řidiče z celého okolí novým způsobem o něco komplikovanější. Ale musíme akceptovat, co bylo navrženo ze strany ŘSD a dalších institucí podle norem. Nebylo v možnostech obcí to nějakým způsobem ovlivnit,“ dodává starosta Šafář.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám