Během třetí etapy výstavby tramvajové trati na Nové Sady může vzniknout také parkovací dům pro více jak 230 aut. Projekt dnes projednávali městští radní.
Dům, který by měl celkovou kapacitu 231 parkovacích míst, by sloužil návštěvníkům Olomouce, kteří by po zaparkování využili tramvajovou dopravu do centra. Využít by jej ale mohli i rezidenti z okolí.
„V rámci přípravy dokumentace pro územní rozhodnutí na akci třetí etapu tramvajové trati vznikla myšlenka vytvořit z konečné zastávky přestupní terminál tramvaj – autobus - auto. Součástí uvažovaného terminálu by byl i parkovací objekt v blízkosti tramvajové smyčky,“ popisuje investiční náměstek primátora Filip Žáček. „Vzhledem k poloze na okraji Olomouce může tento záměr sloužit pro parkování v systému P+R. Využít by jej šlo ale i na večerní či noční parkování rezidentů z blízkého sídliště,“ upřesňuje náměstek Aleš Jakubec.
„Po schválení záměru musíme prověřit definitivní možnosti umístění parkovacího domu na vybraných pozemcích vedle koncové točny prodloužené tramvajové trati tak, aby celek mohl plnit funkci plnohodnotného přestupního terminálu,“ pokračuje Aleš Jakubec.
Stavba samotná by měla mít přiznanou konstrukci s minimem detailů. Měla by postupně zarůst popínavou rostlinou, která by byla celoročně zelená. Šlo by přitom o železobetonový, čtyř až pěti podlažní skelet s pultovou střechou.
Pokud jde o stavbu samotnou, základní myšlenkou je jednoduchý technický dům s přiznanými konstrukcemi a minimem detailů. Objekt by byl postupně pokryt popínavou zelení z terénu, celoročně zelenou. Šlo by o železobetonový 4-5-ti podlažní skelet s pultovou střechou. Vstup pro pěší je řešen z východní strany nejblíže nové tramvajové zastávky, v blízkosti vnitřního komunikačního jádra. Vjezd pro automobily je situován ze severní fasády. V přízemí je umístěna zóna parkovacích stání s možností nabíjení elektromobilů, zóna odstavování jízdních kol a veřejné toalety.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.