Stavba další části tramvajové trati spojující centrum Olomouce se sídlištěm Nové Sady začne kvůli problémům s výkupem pozemků i zatím nevyřešenému financování nejdříve v roce 2018. Dvě plánované etapy stavby mají stát zhruba 400 milionů korun. Vyplývá to ze zprávy, kterou příští týden projedná zastupitelstvo Olomouce. První část dvoukolejné tramvajové trati byla otevřena loni v listopadu, připravená druhá a třetí etapa by měla koleje zavést ještě dál do nitra lidnatého sídliště Nové Sady.
Podmínkou pro zahájení stavebního řízení a vydání stavebního povolení pro další část tramvajové trati je podle autorů zprávy vykoupení rodinného domu, který stojí na plánované trase kolejí. Majitel nemovitosti zatím nechce přistoupit na nabídku, že město od něj dům vykoupí či mu jako náhradu nabídne jiný. Na část pozemků pod plánovanou tratí se vztahují církevní restituce, takže do konce roku je omezena možnost převést je například do majetku města. Radnice musí také vykoupit pozemky, které patří například obchodnímu řetězci Billa či stavební firmě Gemo.
"Od vyřešení majetkoprávních vztahů bude možné zahájit stavbu zhruba za 24 až 28 měsíců, a to pouze v případě, že bude realizována stavba podle současné schválené projektové dokumentace a nebudou vzneseny námitky v rámci stavebního řízení," upozornili autoři zprávy pro zastupitele, podle nichž stavba může být zahájena nejdříve v roce 2018.
Druhá etapa tramvajové trati měří 1200 metrů. Vede ulicemi Rooseveltova, Zikova, Schweitzerova ve směru k Jižní ulici. Součástí trati budou tři nové zastávky. Náklady na její stavbu jsou odhadovány na 300 milionů korun. Třetí etapa směrem na městskou část Slavonín měří 400 metrů a má stát 100 milionů korun.
Radnice se ani při financování stavby dalších dvou etap neobejde bez dotací, které by mohla získat z programu zaměřeného na integrované územní investice či z Programu švýcarsko-české spolupráce.
První etapa dvoukolejné trati, která spojuje tržnici s Roosveltovou ulicí a končí v Trnkově ulici, měří 1,4 kilometru a otevřena byla loni v listopadu. Její stavba začala v dubnu a stála zhruba 280 milionů korun. Radnice na projekt dostala dotaci z Programu švýcarsko-české spolupráce, která pokryla více než polovinu celkových nákladů na stavbu trati.
Dopravní podnik města Olomouce loni hlavně kvůli zprovoznění této trati pořídil 18 nových či modernizovaných tramvají celkem za 370 milionů korun. Jejich nákup byl ze 75 procent financován dotací z Regionálního operačního programu Střední Morava. Pro novou trať podnik vyčlenil 14 nízkopodlažních tramvají typu VarioLF plus/o, které mají dveře na obou stranách.
Zdroj: ČTK
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
tak si jeste chvili pockame...jen by bylo moudre konecne zavest na Zikovu nebo na Trnkovu automat na jizdenky...nechapu proc ho na Zikovce rusily, kde si ma clovek koupit jizdenku po 8 vecer, kdyz je trafika zavrena?..nejblizsi je na Povel, SKola a pak se trmacet zpet na tramvaj? nelogicke....