Od dubna roku 2014 mohou cestující na železniční trati číslo 310 Hlubočky – Olomouc využít jednotnou jízdenku na vlak, autobus a MHD v Olomouci. Radní se na včerejším jednání seznámili s dosavadními výsledky a dopady této integrace. Zajímaly je jak počty cestujících, tak i dopady na tržby Dopravního podniku města Olomouce. Po vyhodnocení rada schválila pokračování projektu.
Vyhodnocení projektu městu představil Koordinátor integrovaného dopravního systému Olomouckého kraje. Průzkumy probíhaly před zahájením projektu integrace i po něm, zaměřovaly se na využití vlakové dopravy a následný přestup na hromadnou dopravu v Olomouci. Ukázalo se, že přestupnost mezi železnicí na této trati a olomouckou MHD je skoro 52 procent. Sledován byl také dopad na tržby DPMO ve vztahu k železniční trati 310.
„Ukázalo se, že pro Dopravní podnik znamenalo zavedení integrovaného jízdného mírný propad tržeb a že tento propad bude pravděpodobně pokračovat i v letošním roce,“ uvedl olomoucký primátor Antonín Staněk. V osmi měsících minulého roku, kdy platila možnost využít integrované jízdenky, přišel na tržbách Dopravní podnik o více než 48 tisíc korun, pro letošní rok by ztráta mohla činit téměř 107 tisíc korun. Zajímavým faktem ale je, že v celkovém součtu v loňském roce došlo naopak k mírnému nárůstu tržeb DPMO. „Vývoj tržeb Českých drah i tržeb Dopravního podniku ve vztahu k vybrané trati budeme spolu s krajským koordinátorem každý měsíc bedlivě sledovat,“ dodal primátor. V případě výraznější změny v chování cestujících by následovalo opětovné vyhodnocení projektu a případné úpravy pro příští rok.
Jedná se o pilotní projekt integrace vlakové dopravy do krajského města. Jeho cílem je především zvýšit atraktivitu veřejné dopravy ve srovnání s dopravou individuální. Pokud se tento projekt dlouhodobě osvědčí, mohou jej dopravci využít i na dalších tratích.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.