Muzeum umění Olomouc, které spravuje bohaté sbírky od starého po moderní umění, hledá jednotnou vizuální identitu. Vzejde z designérské soutěže, kterou má na starosti společnost Czechdesign. Třetí největší instituce svého druhu v českých zemích nyní pro svou prezentaci používá jednoduché bílé logo na tyrkysovém podkladu bez dalšího rozpracování v jednotlivých interních i externích materiálech. Ucelený systém vizuální identity mu však dosud chybí, uvádí muzeum na svých stránkách.
„Muzeum umění Olomouc má myslím velmi povedené logo, které vytvořil náš grafik Petr Šmalec, ale chybí nám další rozpracování vizuality v jednotlivých interních i externích materiálech. Nemáme tedy ucelený systém jednoznačně identifikovatelné vizuální identity, který by prostupoval komunikací směrem k veřejnosti, partnerům muzea i interně," řekl mluvčí muzea Tomáš Kasal. Podle něj to byl hlavní důvod k tomu oslovit společnost Czechdesign, aby pro muzeum soutěž na jednotný vizuální styl uspořádala.
Soutěž se uskuteční od října do prosince 2020, bude uzavřená a vyzváno do ní bude pět grafiků či studií, uvádí společnost. „Bude na volbě soutěžících, zda-li budou pracovat se stávajícím logem Muzea umění a rozpracují k němu systém vizuální identity nebo zvolí zcela novou cestu včetně návrhu nového loga," uvádí muzeum na svých stránkách. Předmětem soutěže bude kromě návrhu vizuální identity také zpracování podoby online i tištěných materiálů, webových stránek a označení muzejních budov.
Zřizovatelem Muzea umění je ministerstvo kultury. Muzeum spravuje přes 91.000 sbírkových předmětů z oblasti malířství, sochařství, kresby, volné a užité grafiky, fotografie, užitého umění a dokumentace architektury. Po této stránce je třetí největší institucí svého druhu v České republice. Kromě toho však muzeum spravuje dalších asi 105.000 sbírkových předmětů olomouckého arcibiskupství. K prezentaci uměleckých děl formou expozic i krátkodobých výstav využívá muzeum budovy Muzea moderního umění, Arcidiecézního muzea Olomouc a Arcidiecézního muzea Kroměříž.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.