Počasí dnes26 °C, zítra30 °C
Pondělí 8. července 2024  |  Svátek má Nora

RECENZE: Něžnost, Darth Vader i dva hrající na jednu kytaru. To vše na včerejším koncertě Lenny

Mladá a kudrnatá Lenny včera zahrála pro vyprodaný U klub. Byla plná energie ale i jemných citů a předvedla kvalitní vystoupení. Jako hosta si přivezla příjemné překvapení v podobě Jakuba Ondry.

Úspěšná mladá zpěvačka Lenny vydala začátkem září novou desku Hearts, se kterou teď objíždí stejnojmenné turné po Česku. Jednou z jejích zastávek byl také olomoucký U klub, kde vystoupila 5. října. Na celé tour si Lenny přizvala jako speciálního hosta mladého pražského hudebníka Jakuba Ondru. Ten působí na hudební scéně od roku 2013 a nejznámější je asi jeho píseň On The Menu, podle které je pojmenováno i jeho album.

Má představa ohledně Kuby byla taková, že pár jeho popových písniček před Lenny prostě překousnu, ale když přišel na podium a začal hrát, všechno bylo jinak. Jeho písně nebyly laciné ani prvoplánové, jen tak stát a koukat na toho blonďatého mladíka, jak hraje na kytaru a zpívá, bylo vlastně moc fajn. Zahrál několik svých písní, které byly v angličtině, a taky dvě cover verze známých interpretů. Byly dojemné ale i hravé.

Jeho vystoupení by ale nedosahovalo takových rozměrů, kdyby s sebou na podiu neměl Štěpána. Ten ho doprovázel hrou na cajon a sálala z něj neuvěřitelná energie a nadšení pro to, co dělá. Při dvou písních bylo jejich vystoupení, jak sám Jakub řekl, trochu intimnější. To když Štěpán bubnoval na tělo kytary, která visela Kubovi na ramenou a na kterou zrovna hrál. Bylo to vtipně roztomilé a kluci tak myslím naladili publikum na správnou atmosféru.

Po krátké pauze podium ovládla Lenny, vtrhla tam se spoustou světel a barev. Nejdříve publiku rozproudila krev několika svižnými písněmi, při kterých sama energicky skákala po podiu, a potom zasedla za klávesy a předvedla svou něžnou stránku. Klub byl poměrně plný a sedící zpěvačku tak šlo přes hlavy ostatních špatně vidět, ale rozhodně to neubralo na zážitku z jejích skvělých písní.

Olomoucký koncert je přesně v polovině celé Hearts tour a je jasné, že je to pro zpěvačku nápor. Například píseň All Of This lehce pozměnila přesunutím refrénu do nižší polohy, snad proto, aby šetřila hlasivky. V této verzi ale píseň nebyla tak dobrá, což mě trochu zamrzelo, protože je to asi má nejoblíbenější.

Nicméně i tak byla Lenny skvělá a své srdce ukázala nejen na obálce nového alba, ale také přizváním Jakuba Ondry a Štěpána na podiu, kdy společně zahráli dvě písně. Dohromady jim to znělo hezky, i když najednou, vedle jemného hlasu Kuby, vynikla více lehká nakřáplost toho od Lenny. Při jejich společném vystoupení se na scéně objevil i Darth Vader, který, podle toho, co jsem viděla nad hlavami ostatních, lehce zapózoval a odešel. Význam mi nejspíš unikl.

Po sérii klavírem doprovázených písní zpěvačka zase vyskočila na nohy. Sice už na ni šlo vidět, ale její energické a divoké písně, které tak zpívala, nepatří k mým nejoblíbenějším. Když Lenny dohrála poslední píseň a odešla, publikum si ji samozřejmě vytleskalo zpátky na přídavek. A přidala dokonce tři písně. Myslím, že všichni v sále byli spokojení, a to byl naplněn zástupci všech generací.

Otázkou je, jestli se u nás líbilo i zpěvačce, protože během koncertu si nepřímo stěžovala na hlučící skupinku v zadní části klubu. Velice elegantním způsobem jim naznačila, že není nejvhodnější hlasitě diskutovat na koncertě, a když to slyšela i ona, tak to opravdu muselo být hlasité. Nicméně diskutéry to ani v nejmenším nerozhodilo a vybavovali se dál. Já osobně jsem ale jejich hlučení skoro nevnímala, protože jsem se nechávala unášet koncertem, což je další důkaz o jeho kvalitě.

Jediná věc, která mi na akci vadila, je razítko na hřbetu mé ruky. K mému neskrývanému údivu mi jej natiskli organizátoři při vstupu. Když se jedná o takovýto koncert za takovouto cenu, tak by se dalo očekávat, že budou aspoň náramky, které se dostávají při kdejaké párty.

Čtěte více:

Autoři | Foto lennymusic.net, FB Lenny

Štítky koncert, kytara, Darth Vader, Jakub Ondra, Kuba, Heart of Midlothian FC, Česko, Lucie Bílá, Lumír Kantor, energie, Pevnost poznání, Vánoce