Senátorem ve volebním obvodu Olomouc bude Marek Ošťádal (STAN). Ve 2. kole senátních voleb získal 68,76 procenta hlasů. Druhý Jan Zahradníček (ANO) dostal 31,23 procenta hlasů. Vyplývá to z výsledku sčítání na www.volby.cz. Druhého kola voleb se zúčastnilo 18,49 procenta voličů, v prvním před týdnem hlasovalo 37,56 procenta.
Ošťádala potěšil počet hlasů, které v druhém kole získal. „Děkuji všem voličům za jejich hlasy. Budu dělat vše pro to, abych jejich důvěru nezklamal a hlasy si zasloužil," řekl dnes ČTK Ošťádal, který chce z pozice senátora hájit zájmy starostů a obyvatel Olomoucka.
Ošťádal hodnotí předvolební kampaň v tomto volebním obvodu kladně. „Měl jsem z toho obavu, protože nejsem úplně takový ten politický typ. Bál jsem se, aby to nebylo nedůstojné a divoké hašteření. Musím ale říct, že z kampaně mám radost, protože proběhla slušně a důstojně," řekl Ošťádal.
Zahradníček ČTK řekl, že senátní volby letos ovlivnila situace kolem pandemie koronaviru i nízká volební účast způsobená odporem části veřejnosti k Senátu. „Proti nám se spojil tradiční silný voličský potenciál KDU-ČSL, takže tomu se těžko vzdoruje. V podstatě všichni proti ANO. Já to (výsledek voleb) přijímám, Markovi Ošťádalovi jsem už popřál a věřím, že bude lepší senátor než byla předchozí senátorka (Alena Šromová), protože tu moc vidět nebylo," uvedl Zahradníček.
V 1. kole získal Ošťádal 26,60 procenta hlasů, druhý Zahradníček 22,44 procenta hlasů. V obvodu Olomouc usilovalo letos o senátorský post sedm kandidátů.
V roce 2014 zvítězila v Olomouci Alena Šromová (KDU-ČSL). Ve 2. kole získala 53,87 procenta hlasů. Druhý skončil Jan Zahradníček (za ANO). Voleb se zúčastnilo sedm kandidátů.
Zájem o senátní volby zůstal i v sobotu nízký. Účast se pohybovala kolem 15 procent, v některých okrscích to ale bylo pouze v jednotkách procent. Naopak o něco větší zájem voličů mohl být v obcích, kde mají kandidáta na senátora. Komise nehlásí žádné problémy, zjistila ČTK. Před dvěma lety byla v senátních volbách účast 16,49 procenta.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.