A je to zase tady. S blížícími se volbami je naše redakce dennodenně atakována dotazy politických agentů, co bychom mohli pro to, aby se jejich lídr objevil na stránkách Olomoucké Drbny, udělat. A každoročně v Drbně řešíme stejné dilema – máme v Olomoucké Drbně dát reklamní prostor i politikům a čelit nenávistným komentářům čtenářů, nebo stát bokem všeho toho dění. Řeknu vám, není to jednoduché.
Pokaždé jsme se rozhodli, že prostor dáme všem politickým stranám, které budou mít o reklamu na Drbně zájem, a stejně tak tomu bude i tento rok. Nerozlišujeme, jestli je strana pravicová, nebo levicová, v obsahové stránce kampaně vždy ctíme novinářské zásady – vyhýbáme se xenofobním výrokům, kontroverzním názorům a podobně.
Důvod, proč politickou kampaň zobrazujeme, je prostý – jsme komerční médium, které žije z placené reklamy. Když na to půjdeme selským rozumem, za týden zobrazování obličeje konkrétního politika dostane čtenář desítky článků o tom, co se v Olomouci a okolí děje. Podotýkám, že ten obsah dostane čtenář zadarmo. Ten konkrétní politikův obličej totiž zajistí to, aby redaktor, který dennodenně tvoří obsah na zpravodajském portále, neumřel hlady.
Je už pak na čtenáři, jak s takovou politickou kampaní naloží. Obecně se to dá dle reakcí rozdělit na tři skupiny lidí. Jsou čtenáři a fanoušci (a je jich velká většina), kteří pochopí, že komerční médium žije z reklamy, podstatu přítomnosti reklamy na politiku chápou a svobodně se rozhodnou ji ignorovat. Ve druhé skupině lidí jsou čtenáři, které obsah kampaně opravdu zajímá. Přečtou si rozhovor s lídrem, zjistí, jaký je volební program strany a podobně. Poslední skupinou lidí jsou většinou oni siláci na sociálních sítích, kteří nejdou pro ostrá slova na adresu redakce daleko. Ale klidně si zanadávejte, pokud se vám uleví. My to už nějak ustojíme.
Takže, stojí obličej politika pár dní na Olomoucké Drbně za desítky užitečných informací z Olomouce a okolí? My máme jasno, co vy?
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.