Počasí dnes2 °C, zítra7 °C
Neděle 24. listopadu 2024  |  Svátek má Emílie
Bez reklam

Univerzita Palackého vytvořila databázi kreativců

Univerzita Palackého v Olomouci vytvořila databázi kreativních talentů Olomouce. Čítá 1094 subjektů ze 14 různorodých odvětví zaměřených na kulturu a tvůrčí činnost. Databáze je výsledkem dlouhodobého projektu univerzitních odborníků mapujícího kulturní a kreativní průmysl v olomoucké aglomeraci. Seznam se stal zároveň ústředním bodem kampaně Podporujeme kreativní Olomouc, která cílí na podporu činnosti v této sféře, informovali zástupci univerzity.

Zájemci mohou v pestré databázi najít například tipy na originální umělecké dílo, výjimečnou reklamní kampaň, nový design bytu či kulturní program na večer. "Právě nyní, v období, kdy se řada firem, institucí i jednotlivců potýká s obtížemi, jsme se rozhodli tento adresář zveřejnit, propagovat, a zároveň tím poukázat na mimořádnou kvalitu a pestrost lokální kreativní produkce a napomoci její viditelnosti," uvedl hlavní řešitel projektu Rostislav Nétek.

V databázi je 1094 subjektů všech odvětví, které odborníci nastřádali v předchozím výzkumu. Seznam není uzavřený, stále je možné se do něj zdarma přihlásit, uvedl Nétek. Zahrnuje nyní 14 různorodých odvětví - architekturu, design, film a video, hudbu, knihy a tisk, kulturní a umělecké vzdělávání, kulturní dědictví, oděvnictví, reklamu, řemesla, scénická umění, software, TV a rozhlas a výtvarná umění. Podle prorektora Petra Bilíka všechny tyto subjekty z kulturního a kreativního průmyslu se podílejí na specifické atmosféře Olomouce.

Zveřejnění databáze, kterou lze nalézt na stránkách www.kkp.upol.cz, je součástí kampaně s názvem Podporujeme kreativní Olomouc, kterou univerzita spustila tento týden. Chce především podpořit subjekty a jejich činnost v kulturní a kreativní oblasti města. "Jde o sféru, která je jednou z nejvíce zasažených nastalou krizí a její rychlou rekonvalescenci vnímáme jako klíčovou pro zachování dynamiky a unikátní atmosféry města," řekl dnes prorektor univerzity Bilík.

Databáze je dalším výstupem z dlouhodobého projektu v této oblasti. Univerzita Palackého se už v letech 2016 a 2017 podílela na mapování kulturního a kreativního průmyslu v Olomouci a okolí. Odborníci tehdy zjistili, že místní firmy a podnikatelé v tomto oboru ročně utrží bezmála pět miliard korun. V kulturním a kreativním průmyslu na Olomoucku působí více než 1200 subjektů, které zaměstnávají na 5000 lidí.

Autoři | Foto

Štítky školy, kultura, hospodářství, Olomouc, databáze, Univerzita Palackého v Olomouci, průmysl, univerzita, projekt

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Univerzita Palackého vytvořila databázi kreativců  |  Společnost  |  Zprávy  |  Hanácká Drbna - zprávy z Olomouce a Olomouckého kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.