Systém elektronických žádanek na vyšetření vzorku na covid-19 měl v pátek dopoledne podle twitteru Chytré karantény výpadek. Lékaři či hygienici je nemohli vystavit. Problém se podařilo odstranit před půl jednou odpoledne.
Lékař či hygienici musí žádat o test na covid-19 prostřednictvím elektronické žádanky. V ní jsou zaneseny základní údaje a kontakty na testovaného, které se pak dál přenáší do systému, jenž sleduje pohyb vzorku z odběrového místa přes laboratoř až po výsledek testu.
UPOZORNĚNÍ. Systém eŽádanek má teď centrální výpadek. Intenzivně to řešíme. V tuto chvíli nelze vystavit novou eŽádanku na odběr. Na odběrových místech budou lidé odebráni i přesto, že jejich eŽádanku nelze ověřit.
— Chytrá karanténa (@ChytraKarantena) September 18, 2020
Na odběrovém místě se ze seznamu žádanek, pokud systém funguje, ověří, jestli má příchozí nárok na test hrazený z veřejného zdravotního pojištění, tedy ji na něj poslala hygiena nebo praktický lékař. Ostatní si musejí test zaplatit.
Výpadek se podařilo opravit přibližne po hodině a půl.
VYŘEŠENO. eŽádanka opět funguje tak, jak má. Problém je vyřešený. Omlouváme se za komplikace.
— Chytrá karanténa (@ChytraKarantena) September 18, 2020
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.