Nejhorší činností spojenou s Vánocemi je podle aktuálního průzkumu nákupního rádce Heureka.cz vymýšlení a nakupování dárků. Na vrcholu žebříčku se umístila u třetiny respondentů. Za nejhorší vánoční dárek nejvíce lidí přitom označilo "nic". Oblíbené u Čechů nejsou praktické věci do domácnosti, vhodné nejsou ani ty bez vztahu k obdarovanému.
Na prvních místech mezi nejhoršími vánočními dárky se umístily vůně na toaletu, prací prášek, sprchová hadice nebo houbičky na nádobí. Dalšími neoblíbenými dárky jsou podle průzkumu levná nebo prošlá kosmetika, laciné parfémy nebo padělky. „Do skupiny často zmiňovaných nejhorších dárků patří také takové, ze kterých je patrné, že dárce neví nic o člověku, kterému dárek daruje. Například, když abstinentovi dáte lahev alkoholu a podobně," uvedl ředitel nákupního rádce Heureka.cz Tomáš Braverman.
Češi budou letos podle datových analýz Heureky pod stromeček shánět roboty na smoothies, kávovary, dále třeba aromalampy, herní konzole, u dětských dárků bude hitem stavebnice Lego.
Za dárky k Vánocům 36 procent Čechů plánuje utratit pět až deset tisíc korun, čtvrtina lidí si chystá stranou tři až pět tisíc korun, ukázal dále průzkum. Podle Bravermana však reálné útraty Čechů za vánoční dárky budou vzhledem k situaci trochu nižší, než ty deklarované.
Kromě vymýšlení vánočních dárků, Češi při přípravách Vánoc neholdují ani úklidu, nemá ho rádo 26 procent respondentů. Návštěvy jako nejméně oblíbenou činnost spojenou s Vánocemi označilo 12 procent lidí. Menšímu počtu Čechů vadí balení dárků, pečení cukroví nebo zpívání koled.
Vánoční sezona, která bude letos ovlivněna pandemií koronaviru, by mohla podle Heureky celoroční obrat e-shopů zvednout o více než 30 procent v porovnání s loňskem.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.