Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.
PR článekPondělí, 24. května 2021, 12:00
Miroslav Krištof je jednatelem rodinné firmy LORIKA CZ, která patří mezi přední dodavatele produktů a služeb pro oblast průmyslové a personální hygieny. V roce 2015 byl nominován na ocenění Český Goodwill. Od roku 2017 je jeho ambasadorem a pravidelně zasedá v odborné porotě, která udílí firmové oscary pro firmy, kterých si lidé váží. S Miroslavem jsme si povídali o jeho přístupu k podnikání, o rodině i o vztahu k ocenění Český Goodwill.
LORIKA znamená brnění. Proč jste zvolili právě toto jméno?
Zvolili jsme název Lorika, což je štít římského vojáka, a v přeneseném smyslu měl znamenat ochranný štít proti nečistotě.
Vaše firma na trhu působí již od roku 1993. Můžete nám stručně popsat váš podnikatelský příběh?
Firmu jsem založil se dvěma společníky v "divokých devadesátkách", aniž bych měl nějaké zkušenosti s podnikáním. S velkým nadšením jsem prostě chtěl jen dělat byznys. Postupně jsem se vyrovnával s různými chybami, špatnými rozhodnutími, podrazy, nicméně díky naší víře jsme spolu s manželkou postupně překonali pracovní krize i rodinné problémy. Zároveň jsme několikrát změnili firemní strategii, našli nové a spolehlivé dodavatele a stali se jednou z předních firem v oblasti produktů personální hygieny, utěrkových systémů, pracovních židlí a materiálů pro čisté prostory. K zásadní změně došlo v roce 2014, kdy z firmy odešli moji dva společníci a firma se stala rodinnou. Nyní společnost řídíme společně se synem a našimi manželkami.
Jak se vám daří oddělit pracovní a soukromý život?
Popravdě, v současné době se nám pracovní a soukromý život navzájem hodně prolíná, neboť máme v obou rovinách hodně společných akcí a aktivit.
Co pro úspěšné fungování vztahů v tomto ohledu považuješ za nejdůležitější?
Pro dobré fungování vztahů je nutné v práci dosáhnout společného konsenzu a o dovolené si od sebe navzájem odpočinout.
"Český Goodwill vstoupil do našeho života především svými jasně formulovanými etickými zásadami a svým posláním."
V roce 2015 jste byl nominován na ocenění Český Goodwill a získal firmového oscara v kategorii Mecenáš. Jak na to vzpomínáte?
Jak nominace, tak následné ocenění pro mne bylo velkým překvapením, neboť jsem nebyl nikdy předtím takto nominován. Zároveň to byla i velká radost, protože to byla a je velká pocta pro celou naši rodinu a firmu. I díky Českému Goodwillu pak přišla další ocenění, jako např. Rodinná firma roku.
Projektu Český Goodwill jste zůstal nakloněn, přijal jste roli ambasadora, a Lorika se dokonce stala prémiovým partnerem ocenění. Můžete přiblížit, co pro vás Český Goodwill znamená?
Český Goodwill vstoupil do našeho života především svými jasně formulovanými etickými zásadami a svým posláním. Pro mě je to hlavně způsob, jak ukázat veřejnosti, že podnikatel není synonymem podvodníka a zloděje. Proto jsem se stal ambasadorem propagujícím myšlenky, které mohou měnit postoje lidí okolo nás. Kromě toho nám Český Goodwill umožnil poznat mnoho zajímavých a inspirativních lidí, kteří nám ukázali, že v podnikání mohou jít ruku v ruce úspěch, poctivost i pomoc druhým.
Odbornou porotu, která vám udělila firmového oscara, zaujala mimo jiné vaše podpora dětského domova v Nepálu. Můžete nám o ní prozradit víc?
Naše spolupráce s dětským domovem začala tím, že jsme zareagovali na výzvu naší kamarádky, křesťanské misionářky Radky, která hledala sponzory pro děti z domova, a adoptovali jsme holčičku Karchung. Po první návštěvě Nepálu jsme přijali Radčinu nabídku udělat pro děti týdenní kemp, a tím se rozběhla spolupráce a podpora domova, která trvá již třináct let. V průběhu doby jsme dostali výsadu stát se skutečnými členy této nepálské rodiny.
Nedílnou součástí vašeho podnikání je podpora řady dalších charitativních a misijních projektů a organizací. Vedle již zmíněného dětského domova v Nepálu třeba stavba farmy v Indii, Nadace Mezinárodní potřeby, Likvidace lepry nebo Operace Mobilizace. Jak je všechny při vašem pracovním vytížení zvládáte řídit?
Tyto projekty podporujeme především materiálně nebo finančně. S lidmi z těchto organizací se setkáváme při různých příležitostech jednou až dvakrát ročně, což se dá ještě zvládnout. Časově nejnáročnější je pouze projekt dětského domova Himalaya Peace Home v Káthmándú, kam každoročně s manželkou jezdíme na tři čtyři týdny. Tento projekt naší prioritou, a proto si vždy s radostí rezervujeme čas na tuto pravidelnou návštěvu naší nepálské rodiny.
Děkujeme za rozhovor a přejeme, ať se vám daří i nadále.
Pokud i vy znáte podnikatele nebo firmu, kterých si vážíte, můžete je nominovat na ocenění Český Goodwill 2021. Nominovat do 9. ročníku firmových oscarů lze do 30. června.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.