Dokončení mostu a Masarykovy třídy na důležité spojnici centra města a hlavního vlakového nádraží přislíbila stavební firma a Povodí Moravy na plánovaný termín, tedy konec letošního června. V uplynulých dnech stavbu zahalil mráz a sněhová pokrývka, a tak se práce na čas pozastavily.
Program prací na zprovoznění ulice s mostem přezdívaným Rejnok se soustředí zejména na předpolí mostu či inženýrské sítě. Jejich instalace proběhne i z pontonu na řece Moravě. Kvůli vyšší hladině vodního toku a možnému odplavování kusů ledu nyní pracovní plovák leží na břehu. „Koryto teď musí být prázdné. Ponton má poměrně velkou nosnost, můžeme na něj dát plošinu a z ní se bude pracovat,“ přiblížil vedoucí stavebního projektu Jakub Vlk.
Už od začátku týdne začalo mizet od Vrchního soudu v sousedství mostu takzvané úvraťové obratiště, které sloužilo tramvajím na trase Žižkovo náměstí – Náměstí Hrdinů. Úsek nyní obsluhují náhradní autobusy a v předpolí mostu se bude v jarních měsících pracovat na propojení mostu s předpolím. Stavaři budou muset provést úpravu terénu. Navíc je potřeba zohlednit i napojení okolních ulic Blahoslavova a Nábřeží. „Most je oproti původnímu o 70 centimetrů výš. Rozdíl se vyrovná sklonem na vozovce i kolejích v rámci povolené normy,“ podotkl stavbyvedoucí Vlk.
Středa, 19. ledna 2022, 15:56
Po víkendu se prodlouží intervaly, ve kterých jezdí v Olomouci tramvajová linka 3 a náhradní autobus s označením X. Dopravní podnik řeší nedostatek řidičů, kterých je při uzavření tramvajové trati do centra města potřeba větší počet.
Delší čas již probíhá také budování náplavky a obkladů břehů. Kámen, který kryje železobetonové piloty, je nedostatkovým artiklem. Obklady jsou klíčové pro dokončení celé náplavky. „Děláme maximum proto, aby i v této složité době probíhalo vše tak, jak má. Je třeba připomenout, že v rámci takto rozsáhlé stavby v centru historického města se i přes vleklou koronavirovou pandemii a prohlubující se krizi ve stavebnictví dosud daří dodržovat zásadní termínové milníky stavby. Stále častější výpadky dodávek materiálu průběžně řešíme se zhotovitelem prací,“ přiblížil investiční ředitel Povodí Moravy Tomáš Bělaška.
Nový most na Masarykově třídě je ocelový s betonovou deskou, složený ze dvou polí. Jeho celková délka je 63,3 m, šířka 26,3 m. Most vede ve výšce 7,65 m nad dnem řeky. Stav je součástí budování etapy II. B protipovodňových opatření na řece Moravě, hodnota investice se pohybuje okolo 730 milionů korun.
Sobota, 15. ledna 2022, 19:21
Obyvatele Olomouce čekají v letošním roce opravy některých frekventovaných silnic, které omezí dopravu. Patřit k nim bude především rekonstrukce třídy Svobody u okresního soudu a polikliniky, ale také oprava úseku mezi dvěma mosty na Masarykově...
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.