Obyvatelé Olomouce starší šedesáti let dostanou od města 500 korun na kulturní a sportovní aktivity. Příspěvek budou moci využít na vstup, nákup permanentky nebo zapůjčení vybavení například v akvaparku, plaveckém stadionu, zoo, muzeu nebo v knihovně. Opozice upozorňuje, že jde o nepřipravený projekt, který vzniká těsně před volbami.
"Po loňském pilotním projektu jsme se rozhodli podpořit olomoucké seniory. Stačí, když se zastaví s občanským průkazem v Informačním centru na olomoucké radnici nebo v Knihovně města Olomouce. Po registraci si odnesou voucher v papírové formě," vysvětlila náměstkyně primátora Olomouce Markéta Záleská (ODS). Příjem žádostí probíhá také on-line v aplikaci Aktivní město.
Senioři s trvalým bydlištěm v Olomouci mohou voucher využít v akvaparku, Centru Semafor, plaveckém stadionu, zoo, kině Metropol, Muzeu umění a Vlastivědném muzeu, knihovně a v Centru pohybu. Na konci prázdnin by do seznamu měly přibýt také Moravské divadlo nebo Moravská filharmonie Olomouc.
Úterý, 19. července 2022, 14:36
Další atraktivní poznávací trasu vedoucí hanáckou metropolí připravila Olomouc pro letošní léto, návštěvníci i obyvatelé města si mohou projít květinovou stezku. Ta spojuje šest památek a dalších zajímavých míst, které dostaly na prázdniny...
Poukázku s QR kódem mohou senioři přinést vytištěnou nebo v mobilu. Registrace bude probíhat na webu aktivnimesto.cz až do začátku prosince 2022 nebo do vyčerpání rozpočtu. Stejný termín platí také pro uplatnění voucherů. Na projekt dá Olomouc dva miliony korun.
V rámci prvního kola v loňském roce šlo o příspěvek 200 korun, o který se přihlásilo 2009 dětí. Kvůli covidovým opatřením byla platnost voucherů prodloužena až do letošního června. Žadatelé vyčerpali necelou polovinu vydaných poukázek.
Podle opozice jde o kupování voličů. "Jedná se o nepřipravený projekt, který vzniká těsně před volbami, aby oslovil cílovou skupinu seniorských voličů. Jak jinak rozumět tomu, že město na jednu stranu do iniciativy nedokázalo zapojit vlastní příspěvkové organizace, jako jsou divadlo či filharmonie, u kterých by bylo možné voucher dané hodnoty uplatnit mnohem snáze, než v případě muzeí s marginálním vstupným pro seniory? Je to pouhý marketing, který nemůže mít reálný dopad," uvedl opoziční zastupitel Tomáš Pejpek (ProOlomouc).
Jiná věc by podle něho byla, kdyby město seniorům usnadnilo přístup k široké nabídce kultury a pohybových aktivit pořádaných spolky, neziskovkami, městskými organizacemi i komerčním sektorem.
Ech, nový projekt olomoucké radnice. Jde o dobře cílenou podporu? Myslím, že ne, jinak by do projektu bylo osloveno širší spektrum institucí. Takto je spíš očividná snaha "něco" dělat před komunálními volbami. Dva miliony jsou 25 procent z kulturních grantů v Olomouci. https://t.co/qYtOp65O0z
— Jan Žůrek (@jan_zurek_zurek) July 21, 2022
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.