Díky olomouckému startupu Givt mohou lidé přispět na charitu jednoduše tím, že nakupují na internetu. Zapojené dobročinné organizace dostanou určité procento z nákupu, které zákazník provede přes Givt. Za osm let existence se díky Givtu vybralo skoro dvanáct milionů korun.
Projekt začal vznikat v únoru 2015. Zakladatelé Igor Třeslín, Martin Chalupecký a Peter Páluš se inspirovali ve Švédsku, kde podobný projekt financoval sportovní kluby. Rozhodli se tuto myšlenku realizovat v českém prostředí a během prvních dvou let se na Givtu vybralo přes milion korun. V současnosti se Givt blíží k hranici dvanácti milionů.
„Předpokládáme, že díky Vánocům překročíme dvanáct milionů do prosince. Zapojit se může každý, kdo nakupuje přes internet. Stačí zavítat na náš web, najít se e-shop, na kterém chci nakupovat a pak už vše probíhá jako obvykle,“ vysvětlila ředitelka Givtu Karolína Mečkovská.
Společnost Givt funguje na bázi affiliate marketingu. To znamená, že zapojené eshopy platí Givtu provizi za to, že jim přivedl zákazníky. Část z této provize je použita na provoz a rozvoj portálu a část putuje neziskovým organizacím. Zapojených neziskovek je už více než pět tisíc a je možné je podpořit nákupem na více než dvou tisících e-shopech. Mezi ty nejznámější patří třeba Mall.cz, Knihy Dobrovký nebo Booking.com.
Neděle, 22. října 2023, 06:46
Během tří týdnů našla Arcidiecézní charita v Olomouci dárce, kteří nakoupí vánoční balíčky pro 430 dětí žijících na Ukrajině. Dobročinná sbírka se letos koná už po patnácté. Letos je počet dárků rekordní a kvůli změně zákona o přepravě humanitární...
Mezi zapojenými neziskovkami jsou útulky, sportovní kluby, ale i známé dobročinné organizace, jako je Člověk v tísni, Armáda spásy nebo Zdravotní klaun. Společnost Givt se kromě dobročinnosti také snaží přibližovat problematiku neziskových organizací. V posledních letech tak vedle blogu vznikl podcast Pijavice, kam jsou zváni převážně hosté právě z neziskového sektoru.
Všechny spolupracující e-shopy a dobročinné organizace lze najít na webových stránkách společnosti. Pro usnadnění nabízí Givt také prohlížečové rozšíření, které zákazníkům připomene, že z obyčejného nákupu lze udělat dobrý skutek.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.