Vedení olomoucké radnice kritizuje organizaci chystané stavby rozsáhlých protipovodňových opatření na řece Moravě nedaleko centra města, která má být zahájena začátkem dubna. Stavební firmy podle radních zvolily nevhodnou variantu, která by na dlouhé měsíce výrazně zkomplikovala dopravu v celé Olomouci. Město chce proto na ministerstvu zemědělství jednat s vedením Povodí Moravy o úpravě dopravního omezení v okolí staveniště, řekl primátor Antonín Staněk (ČSSD).
Součástí projektu stavby protipovodňových opatření u centra Olomouce s rozpočtem 750 milionů korun je vybudování dvou nových mostů na důležitých dopravních tepnách. Jako první bude letos na jaře uzavřen most v Komenského ulici, stavba nového mostu zabere dvacet měsíců. Na jaře 2020 by pak měl přijít na řadu most na Masarykově třídě, po kterém jezdí tramvaje. V té době už bude v provozu nový most v Komenského ulici. Stavba nového mostu na Masarykově třídě potrvá dvacet pět měsíců.
Radnice podle primátorova náměstka Aleše Jakubce (TOP 09) pro Povodí Moravy a stavební firmy připravila studii organizaci dopravy při stavbě mostu v Komenského ulici, která počítala se zachováním dopravy v okolí. Stavební firmy ale podle Jakubce studii patřičně nezohlednily. Radnici byly investorem a stavebníky předloženy dvě varianty dopravního omezení. Podle Jakubce by ale znamenaly kolaps automobilové dopravy v Olomouci, protože by byl na osmnáct měsíců uzavřen rozsáhlý prostor v okolí rušné křižovatky u restaurace Bristol.
Primátorův náměstek Filip Žáček (ČSSD) upozornil na to, že předložený návrh organizace stavby a dopravy v okolí Komenského ulice by zhatil plán města vybudovat s pomocí armády poblíž provizorní most, který má zmírnit dopad stavby na dopravu. „Je nutné zabezpečit, aby toto chystané přemostění bylo možné navázat na dopravní síť," řekl Žáček.
Vedení radnice podle primátora Staňka jednalo se zástupci stavebních firem a Povodí Morava o organizaci stavby v úterý. „Vyjádřili jsme důraznou nespokojenost se stavem připravenosti této velmi důležité stavby, která se silně dotkne života občanů ve městě. Jednoznačně jsme odmítli v této situaci akceptovat zahájení prací hned po Velikonocích, protože to, co bylo předloženo, je naprosto nezodpovědné," uvedl Staněk.
Nová protipovodňová opatření po dokončení ochrání Olomouc před více než třísetletou povodní, zatímco nyní koryto řeky Moravy pojme jen padesátiletý příval vody. Celková investice do všech etap je odhadována na 1,75 miliardy korun. Na podzim 2013 byla dokončena stavba protipovodňových opatření, díky nimž jsou před záplavami z Moravy lépe chráněni obyvatelé městských čtvrtí Nové Sady a Nový Svět. Nyní byla zahájena příprava závěrečných protipovodňových opatření v severní části Olomouce i na opačné straně města směrem k silničnímu mostu Nemilany-Holice.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.