Řetězec supermarketů Lidl ve středu ohlásil postupné opuštění prodeje vajec z klecových chovů. Stalo se tak pouhých pár dní po odvysílání reportáže České televize z pořadu 168 hodin, která ukazuje, v jak brutálních podmínkách slepice v klecových chovech žijí. Z prodejen Lidlu by měla klecová vejce kompletně zmizet do roku 2025.
Obchodní řetězec svůj úmysl oznámil ve středu. Podle prohlášení společnosti budou vejce z klecových chovů na pultech Lidlu stále méně, do roku 2025 by je pak řetězec neměl nabízet vůbec. Sedmiletou lhůtou dá společnost čas svým dodavatelům přizpůsobit se novým podmínkám. V současné době navíc není možé celý trh vejci z neklecových chovů pokrýt.
„Jako jeden z největších obchodníků na trhu máme možnost ovlivnit způsob, jakým jsou suroviny pro potraviny získávány. Vejce jsou pak v našich prodejnách nejen surovinou, ale i konečným prodávaným výrobkem. Snaha o udržitelný způsob chovu slepic a jejich životní podmínky je tedy na místě," prohlásil jednatel Lidlu odpovědný za sortiment Michal Farník.
Lidl tak reagoval na nedělní reportáž České televize odvysílanou v pořadu 168 hodin. Na záběrech pořízených aktivisty z hnutí Obraz - obránci zvířat jsou vidět zubožené nosnice stísněné v klecích, některé klovající do mrtvol ostatních slepic, které leží zaseknuté v mřížích celé týdny. Na záběrech ze čtyřech velkochovů je pak nejvíce zarážející fakt, že všechny splňují evropské standardy pro klecový chov drůbeže, což v reportáži potvrzují i odborníci ze Státní vterinární správy.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.