Hanácká kyselka je oblíbeným pitím českých konzumentů, svoje příznivce má však kupodivu i ve Spojených státech. Tam kromě Slovenska směřuje část produkce minerálních vod z Hané.
Podle výroční zprávy společnosti Hanácká kyselka putuje na export do obou zemí 3 procenta produkce. Zbytek prolijí hrdlem tuzemští konzumenti. A není to zrovna málo: Za loňský rok prodala společnost téměř 50 milionů litrů minerální vody, drtivou většinu produkce sladí a dochucuje.
I když bývala Hanácká kyselka tradičním českým podnikem, od loňska ji vlastní italská firma Molinari, která je v přímořské zemi největším producentem likérů a v této komoditě patří i mezi největší světové výrobce. Její vlajkovou lodí je likér sambuca, který dobře znají i čeští konzumenti.
(il, čtk)
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.