Zatímco první část tramvajové trati na Nové Sady za rok provozu už využilo k cestě do nebo z města více než jeden a půl milionu cestujících, probíhá mezitím intenzivně příprava dokumentace k územnímu řízení. S průběhem prací se včera seznámili členové městské rady.
V dokumentaci bylo třeba zohlednit stanoviska dotčených orgánů a zapracovat do projektové dokumentace jejich požadavky. Jednalo se například o zapracování cyklostezky, dopravně inženýrské posouzení typu křižovatek na trase, úpravu chodníku, přeložky sítí, zapojení lokality na nově budovanou Moravskou cyklotrasu či požadavek na smyčku na konečné zastávce. Pokud jde o křižovatku ulic Zikova a Rooseveltova, počítá se se zachováním klasické křižovatky bez světelné signalizace. Radní vzali na vědomí zprávu o všech těchto krocích a souhlasili s tím, aby byl se Stavoprojektem uzavřen dodatek smlouvy na přepracování projektové dokumentace.
Nejbližším podstatným cílem je nyní získání územního rozhodnutí. „Předpokládáme, že územní rozhodnutí by mohlo být vydáno ve druhém čtvrtletí roku 2015. Poté následuje stavební řízení, v jehož rámci musí být dořešeny i majetkoprávní vztahy,“ uvedl Jaromír Czmero, náměstek primátora, odpovědný za investice. Současně bude město na základě nastartování nových operačních programů v novém plánovacím období usilovat o získání prostředků z fondů EU.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.