Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.
PR článekStředa, 1. února 2023, 08:59
Některé trendy zmizí ještě rychleji, než přišly. Jiné rezonují i roky. Jak vnímá rok 2023 reklamní agentura Arrow Marketing?
Na úvod je potřeba si uvědomit, že mnohé změny v digitálním marketingu vychází z potřeby zdokonalovat a inovovat. Jiné vychází z nutnosti dodržovat nastavená legislativní pravidla.
Pro typického uživatele běžná věc. Svět se točí dál a když nestihne jednu vlnu novinek, s chutí naskočí na tu další. A nebo sáhne po záchranném kruhu v podobě digitálního detoxu, který jej před utonutím v nekonečných vodách internetové prokrastinace zachrání. A když se změní prostředí oblíbené sociální sítě, prostě si zvykne a nebo přejde na jinou.
Náš tým z agentury Arrow marketing vidí následující 3 body jako důležité pro sledování v roce 2023.
Grafické zpracování zadaných příkazů v Midjourney nebo DALL-E může dát vzniknout fotorealistickým obrazům i abstraktním dílům. Desítky nástrojů pro generování textu pomohou při tvorbě chatbotů, blogových článku i reklamních textů. Znamená to, že grafici a copywriteři už nebudou potřeba?
Pokud se podobná softwarová řešení využívající umělou inteligenci uchytí, o práci velmi pravděpodobně nepřijdete, i když vás živí jedna ze jmenovaných pozic. Na začátku je totiž stejně vždy potřeba člověk, který programu říká, co má dělat a případně upraví jeho výstupy ručně. Lidská kreativita a emoce jsou totiž něco, s čím si AI možná neporadí nikdy.
Proto není třeba se bát a využít jmenované nástroje spíše jako prodlouženou ruku v kreativním procesu. Objevujte limity své představivosti a ušetřete si čas. Vygenerujte si základ, na kterém budete stavět. Ať už jde o blogový článek nebo působivý vizuál.
Virtuální svět, rozšíření reality, přidání nové digitální dimenze do jinak analogových životů. O metaverse lze slyšet ze všech stran. Této oblasti se věnují giganti jako Microsoft a Nvidia. Asi nejvíce ambiciózní plány se pojí s projektem bývalého Facebooku, dnes společnosti Meta. Metaverse by v jejich podání měl být běžnou součástí vzdělání, práce i volného času. Rozšířená a virtuální realita by měla pomáhat s bořením hranic fyzického světa.
Bohužel velké plány Marka Zuckerberga za sebou zatím nechávají ještě větší účty. Ještě nějakou řádku let, a jestli vůbec, nebude virtuální svět běžnou součástí životů běžných lidí. A dokud na něm nebude větší množství potenciálních zákazníků, možnosti jeho komercializace budou extrémně omezené.
Facebook přestává stačit, Instagram se těší velké slávě, YouTube vládne své vlastní kategorii. Snapchat, Pinterest a další sociální sítě se těší oblibě v různých užších kruzích. Karty jsou na trhu rozdané. Nebo ne?
Je BeReal další Clubhouse? Otázka, kterou si položil nejeden marketér i běžný uživatel. Fenomén s názvem BeReal je tady s námi od poloviny roku 2022 a učaroval generaci Z. Koncept této sociální sítě je unikátní a jde proti zajetým pravidlům. Žádné pozlátko, nepřikrášlené momenty ani lidé. A bohužel také problematické zpracování osobních údajů a vyfocených fotografií.
Svět reklamní agentury se od toho laického značně liší. Jedno ale mají společné. Ze špatných kreativ a textů hrůzou vstávají vlasy na hlavě jak specialistům, tak těm, na které reklamy cílí. V Olomoucké reklamní agentuře Arrow Marketing se proto snažíme propojit oba světy při cestě za efektivními reklamními sděleními. Zároveň se snažíme oslovit cílovou skupinu našich klientů i na platformách, kde ještě konkurence neexistuje nebo teprve začíná. V tomto ohledu jsme inovativní a naši klienti to vnímají pozitivně.
Jaká očekávání máte od digitálního světa roku 2023 vy? Co byste si přáli? Jaké trendy vám vadí? Neváhejte napsat své pohledy a postoje do komentářů.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.