Počasí dnes2 °C, zítra3 °C
Pátek 22. listopadu 2024  |  Svátek má Cecílie
Bez reklam

Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.

Digitální trendy v roce 2023 - co doporučuje reklamní agentura?

PR článek

Některé trendy zmizí ještě rychleji, než přišly. Jiné rezonují i roky. Jak vnímá rok 2023 reklamní agentura Arrow Marketing?

Vlivy na změny

Na úvod je potřeba si uvědomit, že mnohé změny v digitálním marketingu vychází z potřeby zdokonalovat a inovovat. Jiné vychází z nutnosti dodržovat nastavená legislativní pravidla.

Pro typického uživatele běžná věc. Svět se točí dál a když nestihne jednu vlnu novinek, s chutí naskočí na tu další. A nebo sáhne po záchranném kruhu v podobě digitálního detoxu, který jej před utonutím v nekonečných vodách internetové prokrastinace zachrání. A když se změní prostředí oblíbené sociální sítě, prostě si zvykne a nebo přejde na jinou.

Náš tým z agentury Arrow marketing vidí následující 3 body jako důležité pro sledování v roce 2023.

1. Umělá inteligence - AI

Grafické zpracování zadaných příkazů v Midjourney nebo DALL-E může dát vzniknout fotorealistickým obrazům i abstraktním dílům. Desítky nástrojů pro generování textu pomohou při tvorbě chatbotů, blogových článku i reklamních textů. Znamená to, že grafici a copywriteři už nebudou potřeba?

Pokud se podobná softwarová řešení využívající umělou inteligenci uchytí, o práci velmi pravděpodobně nepřijdete, i když vás živí jedna ze jmenovaných pozic. Na začátku je totiž stejně vždy potřeba člověk, který programu říká, co má dělat a případně upraví jeho výstupy ručně. Lidská kreativita a emoce jsou totiž něco, s čím si AI možná neporadí nikdy.

Proto není třeba se bát a využít jmenované nástroje spíše jako prodlouženou ruku v kreativním procesu. Objevujte limity své představivosti a ušetřete si čas. Vygenerujte si základ, na kterém budete stavět. Ať už jde o blogový článek nebo působivý vizuál.

2. Metaverse

Virtuální svět, rozšíření reality, přidání nové digitální dimenze do jinak analogových životů. O metaverse lze slyšet ze všech stran. Této oblasti se věnují giganti jako Microsoft a Nvidia. Asi nejvíce ambiciózní plány se pojí s projektem bývalého Facebooku, dnes společnosti Meta. Metaverse by v jejich podání měl být běžnou součástí vzdělání, práce i volného času. Rozšířená a virtuální realita by měla pomáhat s bořením hranic fyzického světa.

Bohužel velké plány Marka Zuckerberga za sebou zatím nechávají ještě větší účty. Ještě nějakou řádku let, a jestli vůbec, nebude virtuální svět běžnou součástí životů běžných lidí. A dokud na něm nebude větší množství potenciálních zákazníků, možnosti jeho komercializace budou extrémně omezené.

3. BeReal

Facebook přestává stačit, Instagram se těší velké slávě, YouTube vládne své vlastní kategorii. Snapchat, Pinterest a další sociální sítě se těší oblibě v různých užších kruzích. Karty jsou na trhu rozdané. Nebo ne?

Je BeReal další Clubhouse? Otázka, kterou si položil nejeden marketér i běžný uživatel. Fenomén s názvem BeReal je tady s námi od poloviny roku 2022 a učaroval generaci Z. Koncept této sociální sítě je unikátní a jde proti zajetým pravidlům. Žádné pozlátko, nepřikrášlené momenty ani lidé. A bohužel také problematické zpracování osobních údajů a vyfocených fotografií.

Pár slov závěrem

Svět reklamní agentury se od toho laického značně liší. Jedno ale mají společné. Ze špatných kreativ a textů hrůzou vstávají vlasy na hlavě jak specialistům, tak těm, na které reklamy cílí. V Olomoucké reklamní agentuře Arrow Marketing se proto snažíme propojit oba světy při cestě za efektivními reklamními sděleními. Zároveň se snažíme oslovit cílovou skupinu našich klientů i na platformách, kde ještě konkurence neexistuje nebo teprve začíná. V tomto ohledu jsme inovativní a naši klienti to vnímají pozitivně.

Jaká očekávání máte od digitálního světa roku 2023 vy? Co byste si přáli? Jaké trendy vám vadí? Neváhejte napsat své pohledy a postoje do komentářů.

Hodnocení článku je 100 %. Ohodnoť článek i Ty!

Štítky trend, Meta Platforms, sociální síť, Mark Zuckerberg, Microsoft, NVIDIA, YouTube, Instagram

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Digitální trendy v roce 2023 - co doporučuje reklamní agentura?  |  Hanácká Drbna - zprávy z Olomouce a Olomouckého kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.