Počasí dnes2 °C, zítra2 °C
Pátek 22. listopadu 2024  |  Svátek má Cecílie
Bez reklam

Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.

Klasické hodinky neohrozí ani Smartwatch, lidé jsou na ně zvyklí, říká majitel obchodu Žilka Hodinky

PR článek

O rodinnou firmu Žilka Hodinky se stará sympatická dvojice Radek a Ludmila Žilkovi, kteří si před půl rokem otevřeli nový showroom v Olomouci. O budoucnosti klasických hodinek mají jasnou představu a rozhodně se o ni nebojí.

Když Radek potkal Ludmilu, už pár let se věnoval prodeji hodinky na internetu, ale pouze ve svém volném čase. Pořádně se do toho opřeli až společně. „Vzali jsme se, pracovali z domu a začali budovat značku,“ říká majitelka. Firma se začala rozrůstat a najednou prostory nestačily. Manželé si proto zařídili moderní showroom na Schweitzerově ulici v Olomouci.

Jaké byly vaše začátky?
Radek: Někdy v roce 2009 si chtěl kamarád koupit hodinky ze zahraničí, tak jsem mu pomáhal zjistit o tom více. Přišel jsem na to, že ceny tuzemských hodinek jsou mnohonásobně vyšší než v zahraničí. Nakonec jsem jedny objednal, přišly do týdne a dodavatel se ukázal jako velmi spolehlivý. Začal jsem od něj objednávat další kusy a prodával je na podnikatelském účtu od Aukra. V době před deseti lety to byla ještě spolehlivá stránka, na které nebyly padělky. V té době jsem ještě pracoval ve Vědeckotechnickém parku Univerzity Palackého a hodinky prodával ve volném čase. Zajišťoval jsem technickou stránku, ale na samotný kontakt se zákazníkem mi nezbýval čas. V tom přišla moje, tehdy přítelkyně a nyní už manželka Liduška, která měla v tomto ohledu zkušenosti.
Ludmila: Pracovala jsem jako obchodní zástupkyně a kontakt s lidmi mě bavil. Začala jsem volat a odpovídat na emaily, prostě komunikovat se zákazníky. A na tom stavíme dodnes.

Kdy jste se rozhodli věnovat se prodeji hodinek naplno?
Ludmila: Postupem času se objednávky začínaly hromadit a tak jsme se rozhodli, že to už nebudeme dělat jako vedlejší činnost, ale věnujeme podnikání veškerou naší pozornost. Přejmenovali jsme se na Žilka Hodinky a snažíme se o osobní a individuální přístup. Odpovídáme na emaily, komunikujeme na sociálních sítích a pracujeme na udržení značky.

Kdy jste si otevřeli showroom v Olomouci?
Radek: Asi před půl rokem. E-shop jsme provozovali z domu, ale už jsme se tam nevešli. Navíc, když si mohou zákazníci hodinky sami vyzkoušet, tak je to pro ně příjemnější, důvěryhodnější.
Ludmila: Ale není problém, když ví jaké hodinky chtějí, znají značku a máme je zrovna na skladě, že jim je vyfotím na ruce. Dostanou tak lepší představu, jak vypadají.

Někteří zákazníci dojíždějí až z Prahy nebo Slovenska

Kolik značek nabízíte?
Radek: Na stránkách nabízíme kolem osmi až devíti tisíc hodinek od čtyřiceti sedmi značek. V olomouckém showroomu jich máme přibližně čtyři sta a další ve skladu. Zákazníci si je však mohou objednat na prodejnu, kde si je mohou zkusit a případně koupit.

Prodej cílíte regionálně nebo i třeba za hranice republiky?
Radek: Máme dvě verze webu, pro Českou a Slovenskou republiku. Kamennou prodejnu máme jenom v Olomouci a zatím neplánujeme další. Snažíme se o budování rodinné firmy, která je zaměřena na zákazníky a na komunikaci s nimi.
Ludmila: Když máte dobré reference a kvalitní produkt, tak za vámi přijedou například i zákazníci z Prahy nebo ze Slovenska.

Doprava je zdarma

Jak je to u vás s dopravou?
Ludmila: Veškerá doprava je zdarma, ať už do Česka nebo na Slovensko. To samé platí s případnou reklamací. Zajistíme vyzvednutí kurýrem přímo u zákazníků doma a o vše se postaráme. Hodinky mají klasickou dvouletou záruku a spolupracujeme s šikovným hodinářem, který většinou zvládne hodinky opravit do týdne.
Radek: Snažíme se zákazníkům nabídnout co nejrůznější způsoby doručování. Mohou si vybrat z České pošty, PPL, Úloženky a Zásilkovny nebo osobním vyzvednutím.

Prodávají se spíše dámské nebo pánské hodinky a jaká je oblíbená značka?
Radek: Prodá se přibližně šedesát procent dámských hodinek a čtyřicet procent pánských. Většinou nakupují hodinky muži jako dárek. Od nás je dostanou už nastavené, naleštěné a zabalené, mohou je rovnou darovat. Co se týče oblíbenosti hodinek, stále vedou módní značky jako je Michael Kors, Armani, MarcJacobs nebo také TommyHilfiger.

Před Vánoci jste zaznamenávali nárůst prodeje, nakupují se hodinky hojně také na Valentýna?
Ludmila: Není to tak moc jako pod stromeček, ale určité zvýšení tady je. Hlavně pánové shání dárky. Větší zájem, převážně o elegantní hodinky, je pak v období plesové sezóny. Přesto by ženy neměly podle etikety hodinky na gala plesy nosit, pánové mohou. Některé ale vypadají spíše jako jednoduchý náramek, tak se to dá omluvit.

Klasické hodinky nezmizí

Co říkáte na nástup chytrých hodinek, ohrozí ty klasické?
Radek: Spousta lidí opustilo od hodinek, už když nastoupily mobily. Ty se prodávají stále ve větším množství, ale i tak se hodinky v prodeji udržují pořád docela vysoko, lidé jsou na ně zvyklí. To samé platí u Smartwatch. Za dvacet let možná všichni budou mít chytré hodinky, ale ty klasické určitě nezmizí.
Ludmila: Osobně se mi líbí, nebojím se jich, ale stejně si žena k lodičkám vezme klasické hodinky. I když budou mít Smartwatch, tak doma chtějí mít jedny normální, které se hodí do společnosti.
Radek: Pokud je budou zákazníci požadovat, dokážeme se přizpůsobit a přejdeme na jejich prodej. Ale nemyslím si, že by to bylo až tak rychle.

Kolik má mít správný gentleman nebo dáma hodinek?
Ludmila: Muž by měl mít rozhodně aspoň tři různé barvy pásků, které se hodí k botám, nejlépe hnědý, modrý a černý. Sladěná by měla být většina barev materiálu. Neměly by chybět sportovní ani společenské, nejméně alespoň 5 kusů. Ženy by měly mít tolik kusů, kolik potřebují a chtějí (smích). Ale přibližně zase těch pět. Ženy si hodinky vybírají podle toho, co mají zrovna oblečené, jakou kabelku a jaké boty. Základem by ale měla být stříbrná a zlatá. Existují bicolour hodinky, které mají kombinaci těchto barev, a ty jsou univerzální a ideální.

Kolik jich máte vy sami?
Radek: Každý máme přibližně dvacet hodinek. Přece jenom je prodáváme a musíme dělat reklamu (smích). 

Pro více informací a nabídku hodinek se můžete podívat zde

Autoři | Foto Archiv Žilka Hodinky

Štítky hodinky, chytré hodinky, Olomouc, Slovensko, Praha, Den svatého Valentýna, Armani, Univerzita Palackého v Olomouci, Česká pošta, Aukro

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Klasické hodinky neohrozí ani Smartwatch, lidé jsou na ně zvyklí, říká majitel obchodu Žilka Hodinky  |  Život & styl  |  Drbna  |  Hanácká Drbna - zprávy z Olomouce a Olomouckého kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.