Že kyberšejdíři nemanipulují pouze oběti seniorského věku potvrdil nedávný případ z Olomoucka, kterým se v současnosti zabývají policisté. Muž chtěl zhodnotit své peníze prostřednictvím výnosného investování, ke spolupráci ho ale zlákala falešná reklama podvodníků. Celková škoda dosáhla částky 760 tisíc korun.
Na policisty se v průběhu uplynulého týdne obrátil osmatřicetiletý muž z Olomoucka. Strážcům zákona vylíčil, že ho v polovině července letošního roku zaujala reklama na výhodné investice. „Vyplnil kontaktní formulář a o dva dny později mu zavolala žena s tím, že mu pomůže zúročit peníze. Muž se řídil jejími pokyny, zaregistroval se a vložil počáteční investici 250 EUR, tedy přibližně 6 500 korun. Založil si kryptopeněženku a postupně posílal peníze, které po něm žena požadovala,“ popsal policejní mluvčí Libor Hejtman.
Čtvrtek, 24. října 2024, 15:01
Hned na dva typy internetových podvodů naletěl ve třech případech starší muž z Hranic, kterého tak kyberzločinci připravili o statisíce korun. Důvěřivý pán se nejprve domníval, že si na sociálních sítích píše s korunním princem Spojených arabských...
Domnělá investiční poradkyně svou oběť nabádala, aby posílal co nejvíce peněz, protože tím dosáhne výrazného zhodnocení. Po několika předchozích vkladech měl muž podle pokynů podvodníků poslat přes bitcoinmat ještě nejméně 200 tisíc korun, aby splnil určený limit a neztratil tak svou investici. „Muž tedy danou částku vložil. Ale potom se dozvěděl, že nestihl splnit požadovaný limit, který byl 50 tisíc dolarů. Žena mu sdělila, že to vyřeší, ale naléhala na něj, ať pošle dalších 20 tisíc dolarů,“ přiblížil spletité manipulace pachatele policista. Poškozený už tuto výzvu nevyslyšel a celou věc se rozhodl oznámit na policii. „Ve věci jsme zahájili úkony trestního řízení pro podezření ze spáchání přečinu podvod, za který pachateli hrozí trest odnětí svobody na jeden rok až pět let,“ poznamenal mluvčí Hejtman a doplnil: „Apelujeme na občany, pokud se rozhodnou zhodnotit své úspory, aby se o rady obraceli na důvěryhodné finanční subjekty. Velice ostražití by měli být před lákavými reklamami neznámých společností.“
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.